گلدسته محمدیان و یك شهادت خانوادگی

asatid
مرکز تحقیقات راهبردی بانوان و خانواده سازمان بسیج اساتید کشور مطرح کرد:

گلدسته محمدیان و یك شهادت خانوادگی

بانوی شهید گلدسته محمدیان از شهدای فرهنگی دوران جنگ تحمیلی شهرستان شیروان، به همراه دختر خردسال و همسرش، در جریان بمباران شهر دزفول توسط دشمن بعثی به دیدار معبود پركشید.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، بانوی شهید گلدسته محمدیان سال 1336 در روستای 'دوین' از توابع بخش مركزی شیروان متولد شد و بخاطر عشق و علاقه ای كه به شغل معلمی داشت تا لحظه شهادت از آموزش فرزندان این آب و خاك دست نكشید.

این بانوی شهید معلم تا ششم ابتدایی را در روستای دوین درس خواند و برای ادامه تحصیل در مقطع دبیرستان راهی شهر شد و به دلیل علاقه به شغل معلمی پس از اخذ مدرك از دانشسرای بجنورد برای تعلیم و تربیت فرزندان روستا به 'هنامه' شیروان رفت.

'عزیز الله' پدر گلدسته كه 78 سال دارد می گوید: 'گلدسته' نخستین فرزند و تنها دختر خانواده ما و بزرگترین نعمت و هدیه خداوند در زندگی بود كه بخاطر علاقه زیادی كه به مادرم داشتم، نام وی را برای دخترم انتخاب كردم.

وی شهادت گلدسته را افتخاری بزرگ برای خود و خانواده عنوان و بیان كرد: گلدسته دختری مهربان، متدین و محجبه بود كه به مسایل مذهبی علاقه بسیاری داشت و علاوه بر رساله عملیه حضرت امام خمینی(ره) كتب دینی را بسیار مطالعه می كرد.

عزیزالله محمدیان افزود: گلدسته به افزایش سطح سواد دانش آموزان بسیار اهمیت می داد بطوری كه همیشه به دانش آموزان روستایی می گفت شما با تلاش در عرصه های علمی مایه عزت و افتخار نظام و موجب پیشرفت و توسعه كشور خواهید شد.

پدر این بانوی شهید با بیان اینكه شوهر گلدسته شهید 'حیدر محمدی مقدم' كارمند نیروی هوایی دزفول بود ادامه داد: گلدسته پس از ازدواج بخاطر علاقه ای كه خانواده و نیز معلمی داشت همراه همسرش راهی دزفول شد و در آنجا نیز مشغول آموزش به فرزندان این آب و خاك شد.

محمدیان حاصل زندگی مشترك گلدسته و شوهرش را دختری به نام 'سمیه' عنوان كرد كه در زمان شهادت یك سال بیشتر نداشت و گفت: گلدسته به فرزند دختر علاقه بسیاری داشت و همیشه تاكید می كرد وقتی وی بزرگ شد باید با الگوگیری از حضرت زهرا(س) حجاب و عفاف را سرلوحه زندگی خود قرار دهد.

پدر شهیده محمدیان با اشاره به بخشی از وصیتنامه دخترش می گوید: او معتقد بود دشمنان از هر ابزاری برای ضربه زدن به نظام به خصوص به انحراف كشاندن جوانان استفاده می كند و در این راستا مادران می‌توانند با تربیت درست فرزندان و یاری همسران خود در زمینه حفظ ارزشهای معنوی و رفع معضلات اجتماعی دسیسه های پلید دشمنان را ناكام بگذارند.

وی با بیان اینكه گلدسته تاكید بسیاری بر حجاب و حفظ ارزش‌های دینی داشت گفت: گلدسته همیشه تاكید داشت بی‌توجهی بعضی از زنان و مردان به حجاب یك تهدید جدی است و موجب آسیب به ارزش‌ها می‌شود كه این آسیب‌ها بسیاری از ارزش‌های دینی، اسلامی را زیر سوال خواهد برد.

وی با ابراز تاسف از زمان كوتاه زندگی مشترك گلدسته، حیدر و دخترشان سمیه گفت: شوهر گلدسته مردی بااخلاق و نمونه بود ولی زندگی شان زیاد طول نكشید و در تیر ماه سال 61 در جریان بمباران دزفول توسط نیروهای صدامی به شهادت رسیدند كه بزرگترین افتخار و آرزویشان بود.

پدر شهیده محمدیان به جوانان توصیه كرد: شهدا برای دفاع از ولایت فقیه و نظام اسلامی جان خود را تقدیم كردند لذا امروز حركت در مسیر ولایت و دفاع از نظام اسلامی بهترین روش برای پاسداشت خون شهدا است.

عزیزالله محمدیان باتاكید بر ضرورت تبیین فرهنگ ایثار و شهادت برای جوانان به عنوان آینده‌سازان كشور افزود: هرچه عزت افتخار و پیشرفت در این مملكت داریم مدیون خون شهدا و ولایت است لذا باید باور داشته باشیم كه شهدا همیشه نظاره ‌گر اعمال ما خواهند بود.

شهرستان 157 هزار نفری شیروان در دوران دفاع مقدس 632 شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی كرده است.

انتهای پیام/


 

به نقل از ایرنا

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.