زنان نقش خود را در انقلاب اسلامی به خوبی ایفا کردند

asatid
غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و اق قلا در مجلس شورای اسلامی:

زنان نقش خود را در انقلاب اسلامی به خوبی ایفا کردند

غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و اق قلا در مجلس شورای اسلامی در آئین اختتامیه نخستین همایش ملی "نقش بانوان در ابعاد تمدن نوین اسلامی با رویکرد الگوی سوم در دانشگاه فرهنگیان" اظهار کرد: در عنصر پرورش و تربیت انسان، نقش بانوان با تکیه بر محور خانواده بر مردان فزونی گرفته است و بانوان گوی سبقت را از مردان ربودند.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی عصر چهارشنبه در آئین اختتامیه نخستین همایش ملی "نقش بانوان در ابعاد تمدن نوین اسلامی با رویکرد الگوی سوم" در دانشگاه فرهنگیان گرگان اظهار کرد: فرهنگ و تمدن رابطه معناداری دارد، اخلاق، دینداری، ارزش‌ها، سنت‌ها، باورها در فرهنگ یک جامعه نمایان می‌شود، غایت فرهنگ در رشد، بالندگی و کمال است.
وی با اشاره به اینکه جنس معجزه جاویدان خداوند از فرهنگ است، افزود: فرهنگ هویت بخش است، اگر کسی به مفهوم واژگانی فرهنگ پی نبرده باشد متضرر خواهد شد.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان نقش آفرینی بانوان در شکل گیری انقلاب اسلامی گفت: بانوان در ایجاد این انقلاب متحمل سختی‌های فراوانی شدند، حضور اجتماعی آنها در راهپیمایی‌ها به حدی رسید که خبرگزاری‌های خارجی می گفتند انقلاب اسلامی در خدمت بانوان چادری است.
منتظری افزود: تمدن مجموعه پیشرفت‌های مادی و معنوی بشر است و چهره متعالی فرهنگ را نمایان می کند، هیچ جامعه‌ای عاری از فرهنگ نیست، اما برخی جوامع فاقد تمدن هستند.
وی تولید فکر و پرورش انسان را اساس فرهنگ خواند و گفت: هر یک از افراد جامعه اعم از زن و مرد باید به سهم خودشان در شکل‌گیری تمدن اسلامی نقش آفرینی کنند.
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در دفاع مقدس بانوان جلوتر از همسر و فرزندان خود بودند، ابراز کرد: در پشتیبانی جبهه و جنگ نقش اول به عهده زنان بود، در گام دوم انقلاب اسلامی بانوان نقش بی بدیل خود را در تحقق تمدن نوین اسلامی نشان دهند.
منتظری تاکید کرد: در عنصر پرورش و تربیت انسان، نقش بانوان با تکیه بر محور خانواده بر مردان فزونی گرفته است و بانوان گوی سبقت را از مردان ربودند.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ با شکل گیری انقلاب اسلامی استمرار پیدا کرد، گفت: زنان نقش خود را در انقلاب اسلامی به خوبی ایفا کردند و این مهم تا تحقق تمدن اسلامی باید بیش از پیش تداوم یابد.

انتهای پیام/

نویسنده: دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج گلستان

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.