احصای نظام مسایل آموزش عالی کشور مبتنی بر اسناد بالادستی ضرورت دارد

asatid
در نشست مشترک معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور و رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی مطرح شد:

احصای نظام مسایل آموزش عالی کشور مبتنی بر اسناد بالادستی ضرورت دارد

نشست مشترک علی باقر طاهری­‌نیا رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌­ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وحید آرایی معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور برای بررسی راههای همکاری مشترک برای سیاستگذاری نظام آموزش عالی برگزار شد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، در ابتدای این نشست، طاهری نیا با اشاره به مأموریت‌های مهم راهبردی مؤسسه گفت: از آنجا که مؤسسه کانون تفکر آموزش عالی است و با انجام مطالعات راهبردی جهت گیری‌های کلان و ریل گذاری اساسی آموزش عالی کشور را انجام می‌دهد باید در چارچوب اسناد بالادستی نظام بویژه سیاست‌های کلی علم و فناوری و همچنین بیانیه گام دوم انقلاب و نقشه جامع علمی کشور برنامه راهبردی خود را تنظیم و تدوین نماید.

رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌­ریزی آموزش عالی در ادامه آمادگی پژوهشگران و اعضای هیأت علمی مؤسسه را برای حضور فعال در اندیشکده‌های سازمان بسیج اساتید کشور اعلام نمود.

در ادامه نشست، وحید آرایی معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور ضمن اعلام آمادگی بسیج اساتید برای کمک و مشاوره در اجرای مأموریت های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بویژه مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، گفت: این مؤسسه دارای اهمیت و جایگاه مهم و حساسی است چرا که به‌عنوان مرکز سیاست پژوهی و کانون تفکر برای سیاستگذاری نظام آموزش عالی کشور محسوب می شود.

آرایی با اشاره به وجود بسترها و ظرفیت‌های قابل ملاحظه برای همکاری و تعامل هم افزا، ادامه داد: احصای نظام مسایل آموزش عالی و تولید بسته سیاستی در راستای اسناد بالادستی کشور بویژه بیانیه گام دوم انقلاب با رویکرد تمدن سازی نوین اسلامی از جمله کارهایی است که می‌تواند در دستورکار جدی طرفین قرار گیرد.

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور در پایان این نشست عنوان کرد: می بایست ارتباط نظام مند و تعریف شده بین اندیشکده‌ها و هیأت‌های اندیشه ورز نهضت استادی بسیج و کارگروه‌ها و میزهای مطالعاتی مؤسسه و نیز اتاق‌های فکر وزارتخانه با رویکرد انقلابی برای سیاستگذاری مطلوب آموزش عالی فراهم شود.

انتهای پیام/

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.