نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی همدان

asatid
بسیج اساتید استان همدان برگزار کرد:

نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی همدان

نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه آزاد استان همدان با سخنرانی حسن رحیمی روشن رئیس بسیج اساتید استان همدان با موضوع واکاوی ظهور و سقوط آمریکا در ایران، به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)، رئیس بسیج اساتید استان همدان در نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی همدان عنوان کرد: آمریکا در اوایل ورود به ایران نقش میانجی را بازی می‌کرد، اما به مرور خوی استعماری خود را آشکار ساخت.
حسن رحیمی در ادامه ضمن واکاوی حضور آمریکایی‌ها در ایران گفت: آمریکا در اوایل ورود به ایران نقش میانجی را بازی می کرد، اما به مرور خوی استعماری خود را آشکار ساخت.
وی افزود: پس از آنکه در جنگ جهانی اول استقلال و بی طرفی ایران را به رسمیت نپذیرفتند روسیه و انگلیس و عثمانی با ورود به ایران عملا این کشور را اشغال کردند و در همین زمان بود که ایران تلاش نمود تا با وارد کردن آمریکا به عنوان قدرت سوم، توازن قدرت منفی ایجاد کند و انگلیس و روس را تضعیف نماید که در عمل نیز موفق نبود.
رئیس سازمان بسیج اساتید استان همدان تشریح کرد: پس از این مقطع در بحث ملی کردن صنعت نفت آمریکا در سیاست ایران وارد شد و پیشنهاد داد که نفت ایران به صورت مساوی بین ایران و انگلیس و روسیه تقسیم شود، اما مصدق نپذیرفت و آمریکا به جهت آنکه سلطه و اقتدار خود در منطقه حفظ کند با همراهی انگلستان دولت مصدق را به وسیله کودتا سرنگون کردند که البته این بعد خارجی کودتا بود و عوامل داخلی نیز در کودتا تاثیر داشت.
وی عنوان کرد: از این به بعد به مدت 25 سال تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران آمریکا فعال همه کاره در سیاست ایران به شمار می رود.
رحیمی روشن با بیان اینکه انقلاب‌ها با تصمیم کسی بوجود نمی آیند، تصریح کرد: انقلاب وقتی اتفاق می‌افتد که جامعه‌ای به بن‌بست رسیده باشد و این انقلاب‌ها بسیار هم نادر هستند که از آن جمله انقلاب فرانسه، انقلاب روسیه و انقلاب اسلامی ایران را می‌توان نام برد، که اینگونه انقلاب‌ها در داخل مرزهای خود باقی نمی‌مانند و به کشورهای منطقه نیز صادر می‌شوند.
وی اظهار کرد: در بحث انقلاب اسلامی ایران، آمریکا طراحی کودتا می کند که در شب 21 بهمن ماه 601 نفر از سران انقلاب دستگیر شوند که با دقت نظر اعلام و خدعه خواندن حکومت نظامی و اینکه مردم در خیابان ها باقی بمانند و همین امر موجب شد تا کودتا ناکام بماند و در ساعت 10 صبح 22 بهمن ارتش رسما اعلام بی طرفی کرد.
این استاد دانشگاه ابراز داشت: آمریکایی ها تلاش بسیار کردند که انقلاب پیروز نشود، اما نظام آمریکا لیبرالی است و سود و زیان امور را می بیند و نمی تواند ایدئولوژیک فکر کند و لذا در کنفرانس گوادالو آمریکایی ها به این نتیجه کردند که هزینه نمودن بیشتر برای محمدرضا پهلوی مقرون به صرفه نیست و لذا از حمایت بیشتر از نظام پهلوی دست کشیدند.
وی اشاره کرد: دولت آمریکا محمدرضا پهلوی که 37 سال به آنها خدمت کرده بود با نام مستعار وارد آمریکا کردند اما سریعا از کشورشان بیرون کردند و حتی بنا داشتند شاه را به ایران تحویل دهند و نگاهشان کاملا اقتصادی محور است و افراد را تا جایی حمایت می کنند که برایشان سود داشته باشد و در قالب برجام هم دیدیم که آنها به دنبال سود خود هستند.
رحیمی روشن تاکید کرد: در مذاکره الجزایر که بحث گروگان های آمریکایی مطرح بود نیز یکسری تعهدات 11گانه داشتند که تقریبا به هیچ یک عمل نکردند و در مواضع متعدد از جمله پس از 11 سپتامبر برای سقوط طالبان از دولت وقت ایران کمک گرفتند اما در همان زمان ایران را به عنوان محور شرارت معرفی کردند.
رئیس بسیج اساتید استان همدان خاطرنشان ساخت: آمریکایی ها در برجام نیز به تعهدات خود عمل نکردند و دولت نیز امروز اگر وارد فاز مذاکره شده است به این دلیل است که از لحاظ حقوقی نمی خواهیم از برجام خارج شویم و معنی آن بی نقص بودن برجام نیست.

انتهای پیام/

 

نویسنده:منبع: دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج همدان

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.