آموزگاران؛ الگوهای تعیین‌کننده راه هدایت بشریت هستند

asatid
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور:

آموزگاران؛ الگوهای تعیین‌کننده راه هدایت بشریت هستند

محمدرضا مردانی، رئیس سازمان بسیج اساتید کشور ضمن گرامیداشت یاد و اندیشه استاد شهید مرتضی مطهری، در پیامی این روز بزرگ را به ساحت همه اساتید و معلمین گرانقدر ایران اسلامی تبریک و تهنیت گفت.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، در متن این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ،خَلَقَ الْإِنْسَانَ مِنْ عَلَقٍ،اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ،الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ،عَلَّمَ الْإِنْسَانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ


آموزگاران همواره الگوهای آموزشی و تعیین‌کننده راه هدایت بشریت بوده‌اند، اهمیت این موضوع به قدری است که خداوند تبارک و تعالی در آیات شریفه، خود را معلم می‌خواند.
دین مبین اسلام مبتنی بر نظام تعلیم و تربیت است و تعالی و ارتقای انسان‌ها بسته به بهره‌گیری از چشمه زلال فطرت پاک انسانی است. جهان وامدار همه استادان فرهیخته‌ای است که به تاسی از پیامبران الهی بویژه پیامبر عظیم‌الشأن اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) چراغ هدایت بشریت را روشن و فروزان نگاه داشته‌اند . معلمي ویژگی الهی و صفت بارز انسان‌های برجسته است. نقش این چراغ‌هاي راهنما و هدایت بشریت به قدری است که حضرت امام خمینی(ره) این نقش را همچون نقش انبیا برای جامعه می‌دانند.
به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، معلم کسی است که در دل انسان چراغی را روشن می‏‌کند و او را از جهالت به دانایی و معرفت رهنمون می‏‌شود؛ این معنای معلم است و بزرگترین چیزی است که در حیات انسان قابل تصور می‌باشد. گرامیداشت مقام استاد ارزش نهادن، به جایگاه رفیع و برجسته هدایتگری بشر در نظام تعلیم و تربیت است. دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری، که به نام روز استاد نامگذاری شده است، در حقیقت گرامیداشت تلاش مخلصانه و مؤمنانه و عالمانه، این استاد  شهید و همه معلمانی است که همواره با بصیرت کامل در میدان علم و معرفت و فرهنگ حضور داشته و با کوله‌باری از معرفت و دانشی عمیق،  منشأ برکات فراوان در محیط فرهنگی و تعلیم و تربیت نسل جوان گردیده‌اند.

آشنایی و تسلط کامل شهید مطهری بر حوزه‌های مختلف علوم و معارف اسلامی، وشناخت عمیق او از علوم جدید، فلسفه و اندیشه غرب، خلوص، هوش در حد نبوغ، خوش ذوقی علمی و عملی، جامعیت علمی، دوری از افراط و تفریط، تیزبینی و آینده نگری منحصر بفرد، آسیب شناسی،روح جهادی وانقلابی  دوراندیشی و .... برخی از ویژگی های این متفکر ایرانِ معاصر بوده است.که از این اندیشمند فرزانه  الگوی ماندگار ساخته است. مطهری یکی از پایه گذراران منظومه فکری واندیشه‌ای انقلاب محسوب می شود که نقش موثری در جهت دهی به حرکت انقلاب اسلامی داشته است.  بنابراین تنها علم شهید مطهرى نبود که از او اسوه بی بدیل ساخت  بلکه به  فرموده مقام معظم رهبری اندیشه و تفکر شهید مطهرى نیز حائز اهمیت فراوانی است. 
اگرچه هم اکنون  جای متفکرانی همانند او که حکیمانه، شجاعانه و عالمانه به نقد دیدگاه‌های انحرافی و پاسخ به شبهات کنونی جامعه ما در زمینه های فکری،  فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی با یک نگاه درست و جامع نگرانه بدون ابتلا به افراط و تفریط بپردازند، خالی است. اما استادان ومعلمان بسیجی به عنوان  پویندگان  اندیشه مطهری عزیز با تکیه بر آثار ارزشمند برجای مانده از آن شهید عزیز راه او را ادامه خواهند داد.
سازمان بسیج اساتید کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این استاد شهید، روزگرامیداشت مقام  معلم واستادرا به همه استادان متعهد و انقلابی کشور عزیزمان تبریک گفته و رجاء واثق دارد درصورت تأسی نخبگان و استادان به او و بهره مندی از دیدگاه‌های برجسته این استاد شهید همواره در مسیر روشن انقلاب اسلامی گام برخواهیم داشت.


والسلام وعلیکم ورحمته الله وبرکاته
محمد رضا مردانی

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.