پیام تسلیت نهضت استادی بسیج در پی رحلت استاد برجسته و مجاهد آیت‌الله سید عبدالله فاطمی‌نیا

asatid

پیام تسلیت نهضت استادی بسیج در پی رحلت استاد برجسته و مجاهد آیت‌الله سید عبدالله فاطمی‌نیا

 بسیج اساتید دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و پژوهشی کشور با صدور پیامی درگذشت عالم وارسته و استادِ کم نظیر علم و اخلاق آیت‌الله سید عبدالله فاطمی‌نیا را به جامعه علمی کشور (اعم از حوزه و دانشگاه) و همه دوستداران این استاد مجاهد تسلیت گفت.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، در متن این پیام آمده است:

 

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَهِ.
(هرگاه عالمی بمیرد رخنه ای جبران ناپذیر در اسلام ایجاد می شود كه تا روز قيامت هيچ چيز آن را فرو نمى ‏پوشد.)   حضرت علی (ع)


رحلت استاد برجسته و مجاهد آیت اللّه سید عبداللّه فاطمی نیا موجب تأثر و تألم شدید همه‌ی دوستداران ایشان به ویژه جامعه‌ی اساتید کشور گردید.

ایشان استادِ کم نظیر اخلاق و عرفان، خطیبی توانا و مورخ و کتابشناسی متبحّر بودند. تسلط ایشان بر علم رجال، علم حدیث، زبان عربی (صرف و نحو و حتی نظم و نثر عربی) در بین حوزویان زبانزد است. سی سال تلمّذِ مستمر و خاضعانه در محضر میرزا حسن مصطفوی (شاگرد برجسته‌ی آیت الله قاضی) از جلوه‌های عرفان عملی و مشی متواضعانه آیت الله فاطمی نیا در کسب علم و معرفت و الگوئی عملی برای همه‌ی اساتید و دانشجویان در مسیر مجاهدت‌های علمی است. دلبستگی خاصّ ایشان به مقام معظّم رهبری (حفظه اللّه) و تأکیدات بی بدیل و عارفانه ایشان در باب لزوم التزام و دل سپردگی به منویّات ولی فقیه از توصیه‌های مشهور و همیشگی این عالم ربانی بود.

بسیج اساتید دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و پژوهشی کشور ضمن تسلیت درگذشت این عالم وارسته و استادِ کم نظیر علم و اخلاق به جامعه علمی کشور (اعم از حوزه و دانشگاه) و همه دوستداران ایشان؛ از درگاه خداوند متعال برای خانواده مکرّم ایشان صبر جمیل و اجر جزیل و برای روح نورانی آن حکیمِ فقید علوّ درجات و رحمت واسعه الهی را مسئلت می‌نماید.

 

 

بسیج اساتید دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و پژوهشی کشور

 

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.