فتح خرمشهرها در کشور در مسیر بالندگی و تحقق تمدن نوین اسلامی در راه است

asatid
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور:  

فتح خرمشهرها در کشور در مسیر بالندگی و تحقق تمدن نوین اسلامی در راه است

محمدرضا مردانی در مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر بیان کرد: بالندگیِ علمی، صنعتی، اقتصادی و فرهنگی پیش‌شرط تشکیل تمدن نوین اسلامی و اساس دوام و بقای آن خواهد بود.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، محمدرضا مردانی در مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در دانشگاه تربیت مدرس ضمن گرامیداشت این روز عنوان کرد: عملیات آزادسازی خرمشهر یکی از فصول درخشان در کتاب زرین دفاع مقدس است. در این حماسه شاهد ایثارگری‌هایی بوده‌ایم که شاید قرن‌ها طول بکشد تا مشابه آن رخ دهد. این حماسه تحولات دومینو وار ژئوپلتیکی را منجر شد که موجب عقب‌نشینی رژیم بعث به مرزهای بین‌المللی شد. عملیات الی بیت‌المقدس در 31 خرداد پایان پیدا نمی‌کند بلکه این نام این عملیات همچنان متجلی است و انشا‌الله بخشی از این عملیات از قدس شریف خواهد گذشت.

وی افزود: آزادسازی قدس یکی از مراحل تحقّق کامل تمدن نوین اسلامی است. اساتید از مهمترین فرماندهان میدانیِ عملیات ِتشکیل این آرمانشهر اسلامی اند. جبهه‌ی مقاومت که به همتِ بی بدیل برادران نظامی ما و به قیمت خون شهدا از شرق تا غرب عالم در حال گسترش است، نیازمند نرم‌افزارهایی است تا استیلای مومنین را در این جغرافیای پهناور، در این تمدنِ در حال تکوین قوام و دوام بخشد.

رئیس بسیج اساتید کشور عنوان کرد: بالندگیِ علمی، صنعتی، اقتصادی و فرهنگی پیش‌شرط تشکیل تمدن نوین اسلامی و اساس دوام و بقای آن خواهد بود. مقام معظم رهبری (حفظه الله) در بیانیه گام دوم، در اولین مورد از توصیه‌های هفتگانه خود ( که نشان از اهمیت و اولویت این توصیه دارد) در توصیه به علم و پژوهش می‌فرمایند «دانش،‌ آشکارترین وسیله‌ی عزّت و قدرت یک کشور است. روی دیگر دانایی، توانایی است».

مردانی ضمن اشاره بر اهمیت تکیه بر ظرفیت‌های داخلی بیان کرد: قدرتی که تکیه‌اش به علم و پژوهش داخلی نباشد، فرّ و شکوهی عاریتی است. پیشرفتِ پایدار امری است درون‌زا و این جوشش درونی همان پویش علم و پژوهش است. بحمدالله پیشرفت علمی کشور خوب است، ما حائز جایگاه پانزدهم تولید علم در جهان هستیم و سرعت رشد علم در کشور ما یازده برابر متوسط جهانی است. اما این پیشرانه هنوز آنچنان که باید و شاید به صنعت و کشاورزی و اقتصاد متصل نشده است. نامگذاری دقیق امسال از جانب مقام معظم رهبری ناظر به همین امر است.

وی با اظهار امیدواری از اینکه باید بتوانیم با نگاه حل‌المسائلی به سمت علوم نافع حرکت کنیم، افزود: در گام دوم انقلاب اسلامی با نگاه حل‌المسائلی باید به سمت تولید علم کام برداشت. باید تولید علم بر اساس نیاز ِ امروز کشور بوده و در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی باشد. خیل اساتید کشور نه تنها به عنوان تولیدکنندگان دانش و پژوهش و همچنین مربی و موثر در تربیت دانشجویان، بلکه به عنوان مدیران و مسئولین بالقوه‌ی سایر ارکان نظام بسیار در خور توجه و مداقّه هستند.

این استاد دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: در دوران‌های مختلف، گاهی به اسم توسعه‌ی سیاسی و زمانی به اسم توسعه‌ی اقتصادی، اساتید انقلابی در محاقِ گفتمان‌های دولت‌های مستقر قرار گرفته و عملا از حیّزِ تأثیرگذاری به دور ماندند. امروز با عنایت خاصه امام عصر (ارواحنافداه) فرصت کم نظیری برای ورود اساتید دغدغه‌مند و ولایی به عرصه‌ی تولید علم نافع و همچنین استقرار در همه‌ی شئون موثر در آتیه‌ی نظام اسلامی به دست آمده، ان شاءالله که از این فرصت به شکل حداکثری استفاده شود. بنده رجا واثق دارم که با اتکال به قدرت لایزال الهی و همت اساتید مجاهد و انقلابی، کشورِ ما به زودی فاتح خرمشهرهای متعددی در مسیر بالندگی خود و تحقق تمدن نوین اسلامی خواهد بود.ان شاء الله.

انتهای پیام/

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.