فتح خرمشهر نتیجه غلبه بر یاس و نا امیدی و توکل بر قدرت الهی بود

asatid
سردار سرلشگر باقری:

فتح خرمشهر نتیجه غلبه بر یاس و نا امیدی و توکل بر قدرت الهی بود

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در نشست گرامیداشت سوم خرداد در دانشگاه تربیت مدرس گفت: آینده روشن است و می‌توان با معیارهایی که از سختی‌های دوران دفاع مقدس نجات یافتیم از مسکلات کنونی هم عبور کنیم.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در مراسم گرامیداشت سوم خرداد در دانشگاه تربیت مدرس ضمن بیان تاریخچه‌ای از دوران پرشکوه دفاع مقدس و شرایط کشور درآن روزها، عنوان کرد: تاریخ برای درک واقعیت‌های گذشته و تلاش در انطباق شرایط و درس آموختن از تجربه‌های پیشین باید مورد استفاده قرار داد. مطالعه تاریخ با درک شرایط واقعی آن زمان درسی مهم برای امروز است.

وی افزود: اگر بتوانیم به خوبی شرایط آن روز و علل و تحولاتی که باعث تبدیل شکست و یاس به امید و پیروزی شد را درک کنیم، رهیافتی برای خروج از مشکلات امروز می‌یابیم.

سردار سرلشگر باقری عنوان کرد: تبیین راهبرد جنگ و نحوه نگرش و فرماندهی و مدیریت به همراه شور جوانی و تدبیر و تامل و ابتکار عالمانه، معجونی قابل تامل را برای تغییر شرایط ایجاد کرد. اعتماد به نفس، ‌تجربه، اتکا به نقاط قوت خودی و شناسایی نقاط قوت و ضعف دشمن مورد توجه قرار گرفت و از  سیاست زدگی و حزب گرایی دوری شد. اختلاف های داخلی کاهش یافت، بافت حاکمیتی یک دست شد و ثبات داخلی شکل گرفت و حرکت جهادی و ایثارگرنه و خستگی ناپذیر در عملیات ها موجب گردید در عملیات ثامن الائمه، طریق القدس و فتح المبین پیروزی های غرور آفرینی به دست آید و در نهایت در عملیات بیت المقدس، خرمشهر آزاد شد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطر نشان ساخت: نقطه عطفی که روند حرکت جنگ را از سقوط به سمت پیروزی تا فتح خرمشهر سوق داد ، امروز امری قابل مطالعه است و برای حل مشکلات باید از آن درس گرفت.

سردار سرلشگر باقری با تاکید بر دستاوردهای پیروزی سوم خرداد بیان کرد: فتح خرمشهر در مقابل سایر دستاوردهایش امر بزرگی نبود بلکه دستاوردهای بسیار بزرگتری داشت. فتح خرمشهر نتیجه غلبه بر یأس و ناامیدی، توکل بر قدرت الهی و ایمان به غلبه بر مشکلات بود.


وی یادآورشد: جمله "ما می توانیم"‌و " مشکلات قابل حل است" نباید صرفا یک شعار تبلیغاتی باشد . چرا که  اگر عمق و روح نداشته باشد و ابزار و لوازم و مقدمات آن در عمل و واقعیت فراهم نشود، تنها یک شعار است که تکرار آن بیشتر باعت ناامیدی و دلسردی خواهد شد. باید مراقب بود در این مسیر دچار شعارزدگی نشویم.


رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در ادامه به وظیفه سنگین دانشگاهیان اشاره کرد و خروج از وضع موجود و رسیدن به وضع مطلوب و مسیری که رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم کردند را وظیفه‌ای سنگین بر عهده دانشگاهیان  دانست.

سردار سرلشگر باقری افزود: علم و فناوری و دانشگاه‌ها در شرایط فعلی نقش اساسی دارند و در دفاع مقدس نیز دانشگاهیان و فرهیختگان کمک شایانی کردند. باید در اصلاح وضعیت کنونی کشور، ‌وضعیت گذشته را به خوبی درک کنیم و از آن درس بگیریم و با امید به آینده و اعتماد به نفس دوری از سیاست زدگی ، اعتماد به جوانان و متقابلا مسئولیت پذیری جوانان و چشم نداشتن به دست بیگانگان و ایمان و اعتقاد توان داخل  کشور و دوری از تقلید و یافتن راهکارهای بومی حرکت کرد.


وی در ادامه همچنین بر اهمیت مساله محور بودن  دانشگاه‌ها و  حضور اندیشمندانه و پژوهشگرانه دانشگاهیان  برای حل مشکلات اساسی کشور اشاره کرد و بر لزوم اعتماد مسئولان برای استفاده از این راهکارها تاکید کرد و گفت: دانشمندان و نخبگان کشور می توانند در همه زمینه‌ها راهگشا، پیشگام و کمک کننده باشند.در نیروهای مسلح از همکاری های متقابل با دانشگاه ها استقبال می‌کنیم و این هم افزایی و همکاری می تواند راه را هموار کرده و حل مشکلات را بیش از گذشته آسان کند.


 رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان عنوان کرد: معتقدم  آینده روشن است و می‌توان با معیارهایی که از سختی‌های دوران دفاع مقدس نجات یافتیم از مشکلات کنونی هم عبور کنیم.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.