ترفند زشت هژمونی منحط غرب؛ خدشه بر قرآن و اهل بیت (ع) با هر ابزاری است

asatid
محمدرضا مردانی در دهمین جشنواره قرآنی اندیشه سبز:

ترفند زشت هژمونی منحط غرب؛ خدشه بر قرآن و اهل بیت (ع) با هر ابزاری است

مگر می شود آزادی و استقلال کشوری که مأمن ملّت امام حسین است را به یغما برد و ملتی را که دل بسته‌ی شاه خراسان است به مکاتب غربی وابسته کرد؟

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، محمدرضا مردانی در دهمین جشنواره قرآنی اندیشه سبز، در جمع مسئولین مدارس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره ) در آستانه سالگرد ارتحال ملکوتی ایشان، همچنین میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها و دهه‌ی مبارک کرامت که آغازش متبرّک به سالروز ولادت حضرت معصومه (ص) و حسن ختامش ولادت امام رضا (ع) است عنوان کرد: رسول خدا (ص) در آخرین روزهای حیات مبارک خود خطاب به همه‌ی نسل‌ها و همه‌ی ابناء بشر فرمودند "انّی تارکٌ فیکمُ الثقلینِ: کتابَ اللّهِ عزوجلَّ و عترتی ــ کتابُ اللّه حبلٌ ممدودٌ مِنَ السماءِ الی الارضِ و عترتی اَهلُ بیتی" (دو شیء گران‌قدر را در میان شما می‌نهم کتاب خدا و عترت خود را ـ کتاب خدا رشته‌ای است که از آسمان به زمین کشیده شده است و عترت من خاندان من‌اند). تعالی اسلام و مسلمین در گرو انس با این دو منبع عظیم نور و رحمت یعنی قرآن و اهل بیت (ع) است.

تخطئه اسلام و مسلمین با استفاده از هنر

وی افزود: اینکه دشمنان اسلام از صدر اسلام تا کنون به هر بهانه ای به قرآن و اهل بیت حمله می‌کنند دقیقا به همین خاطر است که می‌دانند اسلام نه تنها عامل سعادت اخروی مسلمین که باعث استقلال، عزت و ظلم ناپذیریِ جوامع اسلامی است و مگر می شود آزادی و استقلال کشوری که مأمن ملّت امام حسین است را به یغما برد؟ مگر می شود ملتی را که دل بسته‌ی شاه خراسان است به مکاتب غربی وابسته کرد؟

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه هژمونی منحط غربی سال‌هاست از هر ترفند زشت و ذلیلانه‌ای برای چنگ انداختن به صورت این ماه پر فروغ یعنی قرآن مجید و اهل بیت (ع) استفاده می‌کند، عنوان کرد: آنان برای رسیدن به هدف پلید خود یعنی تخطئه اسلام و مسلمین از هر ابزاری به ویژه هنر که قاعدتاً می بایست حامل پیام محبت و عامل نزدیکی دل‌های مردم به یکدیگر باشد استفاده می‌کند. شما می‌بینید جشنواره‌ای سینمائی که سابقه‌اش مشحون از سمت و سوگیری‌های سیاسی و سیاه نمائیِ کشورهای مستقل است، بازیگری ضعیف و بدنام را از منتخبین خود اعلام می کند! چرا؟ تا به سناریوئی ضعیف و موهن برد ِ رسانه‌ای بدهد! و به خیال باطل ِ خود برای اسلام هراسی در اذهان مردم جهان دلیل بتراشد.

این استاد دانشگاه همچنین با اشاره به سابقه تاریخی غرب در این خصوص بیان کرد: این طنز تاریخ است که استعمارگران غربی در حالیکه هر روز گور جدیدی از کودکانی که در تاریخ خود مدفون کرده‌اند کشف می‌شود، تلاش می‌کنند تا امام رئوف شیعیان را نعوذ بالله الهام بخش خشونت معرفی کند! امامی رئوفی که ماجرای ضامن آهو شدنش به تنهایی جلوه‌ای تمام قد از مشی مهربانانه‌ی ایشان است.

مردانی خاطرنشان کرد: این البته حرکت تازه‌ای هم نیست از همان بدو ظهور اسلام چنین تقلاهای مذبوحانه‌ای همیشه جریان داشته است. از این‌روست که خداوند رحمان خود را حافظ نور خود معرفی می‌کند و می فرماید "يُرِيدُونَ أَنْ يُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ" (کافران می‌خواهند که نور خدا را با دهانشان خاموش کنند و خدا نگذارد تا آنکه نور خود را در منتهای ظهور و حد اعلای کمال برساند هر چند کافران ناراضی و مخالف باشند. آیه 32 سوره توبه).

آثار تربیتی محبت اهل بیت بر کودکان و نوجوانان

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به محبوبیت سرودی که در وصف دلدادگی به امام زمان مطرح شد بیان کرد:  اهل بیت محبوب خداوند هستند و هر وجود و ماهیتی که به سوی آنها حرکت کند محبوب خلق می‌شود. شما می‌بینید که چگونه یک سرود در وصف دلدادگی به امام عصر (روحی فداه) در کشور و به ویژه در میان کودکان و نوجوانان گل کرد و محبوب شد ! این قضیه نشانه‌ی واضحی بود از آثار تربیتی محبت اهل بیت بر کودکان و نوجوانان. امری که متاسفانه ما بعضاً از آن غفلت می کنیم.

وی افزود: اهل بیت نه تنها ملجاء مردم و واسطه توسل ایشان که منبع سنت و معارف اسلامی ما نیز هستند. نحوه تربیت اسلامی فرزندان در متون، معارف و سنت‌های اسلامی ما با جزئیاتِ تمام متجلی است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه سخنان خود برخی ویژگی‌های ائمه از جمله الگوی عملی بودن برای فرزندان خود، داشتن رفتار کریمانه و متواضعانه با کودکان، پرهیز از سرزنش کودک و نوجوان، پرهیز از افراط در امر و نهی، محبت به کودکان و پرهیز از تبعیض میان آنان و آموزش نماز و قرآن را به عنوان رفتار تربیتی ائمه با فرزندانشان برشمرد.

مردانی مطرح کرد:  اهل بیت (ع) در بزرگداشت و تکریم کودکان زبانزد بوده و به ویژه همیشه در سلام به كودكان پیشقدم بودند. امام رضا (ع) از پدر بزرگوار خود نقل می‌كنند كه پیامبر (ص) فرمود: "خمس لا أدعهن حتی الممات...والتسلیم علی الصبیان لیكون سنة من بعدی" (پنج چیز را تا هنگام مرگ ترك نخواهم كرد...و سلام كردن بر كودكان، تا این كار پس از من سنتی برای دیگران باشد). جابر بن عبدالله ضمن بیان میزان احترام به کودکان توسط ائمه می‌گوید؛ از امام باقر (ع) درباره كودكانی كه در نماز جماعت حاضر می شوند، پرسیدم. امام فرمود " آنها را به صف آخر نفرستید، بلكه بین آنها [به وسیله بزرگترها] فاصله ایجاد كنید".

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور افزود: سرزنش باعث از دست رفتن حس اعتماد به نفس کودک و سرکوب خلاقیت او می شود. حضرت علی(ع) می فرماید: "الافراط فی الملامة یشبّ نیران اللجاج"؛ (افراط در سرزنش، آتش لجاجت را برمی افروزد) . لفظ و لحن ما در گفتگو با کودک خود حتی در مواقع ناراحتی یا عصبانیت باید در عین تذکر، منعکس کننده‌ی حبّ و عشق ما به او باشد اینکار اثرگذاری حرف انسان بر کودک را افزایش می‌دهد و در عین حال باعث حفظ شأن او می‌شود.

این استاد دانشگاه در خصوص محبت به کودکان نیز عنوان کرد: معصومین ما در محبت به فرزندان الگوی کم نظیری هیتند. لفظ غالب در کلام ائمه نسبت به فرزاندانشان بُنَیَّ است. یعنی عزیزم. اسلام تا آنجا برای محبت به کودکان ارزش قائل است که حتی نگاه محبت آمیز به فرزندان را عبادت می داند. «نظر الوالد إلي ولده حبّاً له عبادة» (نگاه محبت آميز پدر (والدین) به صورت فرزند عبادت است».)

فضای مجازی فضای ولنگاری است

مردانی در ادامه به موضوع توجه به اقتضائات روز جامعه از سوی والدین اشاره کرده و خاطرنشان کرد: نباید از قدرت تاثیر فضای مجازی بر کودک خود غافل شویم. فضای مجازی فضای ولنگاری است. نباید کودک و نوجوان خود را در برابر شمشیرهای آخته‌ی مجازی تنها بگذاریم. جهاد تبیینی که مقام معظم رهبری از آن به عنوان فریضه‌ی فوری و قطعی یاد کردند در درجه اول از خانواده شروع می‌شود، باید مراقب باشیم تا فرزندان ما از همان کودکی هم عالم و هم متفکّر بار بیایند. متفکّر با عالم فرق دارد. عالم یعنی کسی که می‌داند. ولی متفکّر یعنی کسی که صاحب قدرت تحلیل و تشخیص است.

فرزندان ما وارثین تمدن نوین اسلامی‌هستند

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در پایان سخنان خود افزود: فرزندان ما که ان شاالله وارثین تمدن نوین اسلامی‌هستند باید مجهز به قدرت تحلیل هم بعنوان ابزار تهاجم ترکیبی و هم بعنوان پیشران حل مسائل پیش روی خود و جامعه‌ی خود باشند، این امر نیازمند لحاظ شیوه‌های هوشمندانه تربیتی توسط والدین است، شیوه هایی که فرزند را نه تنها به علم آموزی که به تفکّر و حل مسئله نیز ترغیب کند.

گفتنی‌ست در پایان این مراسم از مسئولان، مربیان، آموزگاران و جمعی از فعالان حوزه قرآن و عترت  قدردانی شد. 

انتهای پیام/

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.