دوره تسلط آمریکا و چند کشور اروپایی بر کره خاکی، سپری شده است 

asatid
 یادداشت سید حسین آستانه:

دوره تسلط آمریکا و چند کشور اروپایی بر کره خاکی، سپری شده است 

اختلاف افکنی مابین جوامع بشری توسط شیاطین دنیای غرب و جنگ افروزی و کشتار و قتل عام انسان‌ها آمریکا و چندکشور غربی با به کار گیری ارکان سلطه دنیای غرب که شامل تهدید ، تطمیع ، فریب و تحقیر ملت‌ها می‌باشد، منابع و امکانات آنها را در اختیار خود گرفته و از ضعف حاکم بر دولت‌ها، سوء استفاده نموده و بیشترین منافع را برای خود و تسلط حداکثری، بر سایر کشورها، ایجاد کرده اند که این قدرت شیطانی، با ظهور انقلاب اسلامی و تشکیل جبهه مقاومت ، رو به افول رفته و دوره طلایی آنها، سپری شده است .

سید حسین آستانه در یادداشتی با اشاره به این موضوع که دوره تسلط آمریکا و چند کشور اروپایی بر کره خاکی سپری شده است، آورده است:

 

زوال عقل بایدن:  زوال کارآمدی آمریکا     
  
نظم جدید  و  ضرورت ایجاد سازمانهای نوین برای مدیریت جهان

دوره تسلط آمریکا و چند کشور اروپایی بر کره خاکی، سپری شده است

با ظهور انقلاب اسلامی و رشد و توسعه محور عدالت خواهی در جهان ،دوقطبی شرق و غرب  ، دچار فرسودگی و فروپاشی شده است در این اثنا،  شاهد تلاش‌های بی ثمری در تقابل با محور عدالت خواهی توسط آمریکا و اذنابش می‌باشیم، که البته از قدرت بازدارندگی خاصی، برخوردار نیست.

در جنگ اراده‌ها ، اراده مصمم انقلاب اسلامی، فاتح میدان  نبرد شده و زمینه توسعه و تسلط افکار و ایده های مبتنی بر حکمت و عقلانیت  بر مناسبات جهانی ، فراهم  شده است. جامعه جهانی که مخالف رفتارهای ناشی از  زوال عقل حکام غربیست  در حال شکل گیری و انسجام روز افزون میباشد وزمینه نفی سلطه و ایستادگی در مقابل رفتارهای ناهنجارچند کشور غربی حاصل شده و دوره حاکمیت گرگ‌های درنده که حکمرانی را مترادف با وحشی گری و درنده خویی می‌پندارند، سپری شده است.

خوی عدالت‌خواهی  انقلاب اسلامی، در میدان عمل، اثبات نمود که برای اداره جوامع بشری، نیازی به عدالت ستیزی و درنده خویی نمی‌باشد و بر خلاف تصور حکام غربی، راستی،  صداقت،  سلامت عقل،  صمیمیت و مهربانی و عواطف انسانی و رفتار خداپسندانه، تنها مسیر هدایت و مدیریت جهانی است.

کشورهای جهان دریافته‌اند که رمز تسلط چند کشور غربی بر جهان، القاء این فرهنگ می‌باشد که از ترس مرگ، خودکشی باید کرد. این تفکر، یعنی شکستن هر گونه اراده مقاومت کشورها، به گونه‌ای که ملت‌ها، ضمن پذیرفتن سلطه کشورهای غربی، همواره مشمول بیشترین آسیب مادی و معنوی وانواع خسارت‌های فرهنگی و اقتصادی شده  ودر خیلی از موارد،  تلفات انسانی نیز به آنها تحمیل شده است.

شرایط جهان ، به گونه ایست که ادامه وضع موجود ، غیر ممکن میباشد؛  بی توجهی کشور های غربی به شرایط اقلیمی و آب و هوایی ، شرایط فرهنگی و اخلاقی ، مشکلات اقتصادی ناشی از تبعیض و بی عدالتی اختلاف افکنی مابین جوامع بشری توسط شیاطین دنیای غرب و جنگ افروزی و کشتار و قتل عام انسان‌ها.

آمریکا و چندکشور غربی با به کار گیری ارکان سلطه دنیای غرب که شامل تهدید ، تطمیع ، فریب و تحقیر ملتها می‌باشد ، منابع و امکانات آنها را در اختیار خود گرفته و از ضعف حاکم بر دولت‌ها، سوء استفاده نموده و بیشترین منافع را برای خود و تسلط حداکثری، بر سایر کشورها، ایجاد کرده اند که این قدرت شیطانی، با ظهور انقلاب اسلامی و تشکیل جبهه مقاومت ، رو به افول رفته و دوره طلایی آنها، سپری شده است .

اراده برتر جبهه مقاومت انقلاب اسلامی ، برای سایر کشور های جهان ، به عنوان یک الگوی قابل قبول و پذیرفته شده ، مطرح می‌باشد. انقلاب اسلامی با ایستادگی و مقاومت و تلاش و کوشش فراوان واتکال به خدای متعال و با امید به نصرت الهی ، ارکان تسلط دنیای غرب را به لرزه در آورده ، به گونه‌ای که شیاطین غربی را خلع سلاح کرده است . فراموش نمی‌کنیم دوره‌ای که برای بر اندازی حاکمیت کشورها، شروع حرکت ناو آمریکا از سواحل ایالات متحده، چه آثار تعیین کننده و مخربی، در پی داشت . در مقایسه با شرایط فعلی که ناوهای آمریکایی در اقیانوس‌ها، آشفته حال و سرگردان، می‌باشند. 

امروز  نه تنها ناوهای آمریکا برای سایر کشورها، عامل تهدید کننده ای محسوب نمی گردند، بلکه به عنوان یک سیبل سرگردان، تلقی شده که به نظر می‌رسد چنانکه اراده‌ای مبنی بر انهدام هر یک از ناوهای آمریکا در هر کشوری ایجاد شود، در آمریکا ، اراده پاسخگویی و مقابله ، وجود نخواهد داشت.

در این شرایط ، ضروریست جهت ایجاد ساز و کارهای مورد نیاز به منظور مدیریت جامعه جهانی ، اقدامات موثری انجام گردد زیرا درحال حاضر هیچ مانع و عامل بازدارنده ای  در این راستا ، وجود ندارد. 


نهاد ها و سازمان‌های موجود جهانی  که با برنامه و اراده آمریکا وسایر کشورهای غربی ، ایجاد شده است ، نظیر سازمان ملل، بانک جهانی، صندوق بین المللی پول، سازمان بهداشت جهانی و نظایر این‌ها، کارایی و صلاحیت لازم را در جهت مدیریت جهان نداشته وضروریست در این زمینه تدابیری اندیشیده شود. برای برنامه ریزی و تدبیر، جهت ایجاد بستر و سازو کارهای مورد نیاز به منظور مدیریت واحد جهانی، نیازی نیست تا در انتظار  فروپاشی آمریکا بمانیم ، آمریکا و دنیای غرب دچار اضمحلال  درونی درهمه عرصه‌های حیات بشری  شده‌اند اما به دلیل  مدیریت و تمرکز رسانه‌ها توسط دنیای غرب، امواج  مخرب رسانه که در فروپاشی ساختار  کشور هایی نظیر شوروی،  نقش موثر و تعیین کننده داشته اند. در این عرصه، نقش فریب افکار عمومی در راستای منافع حکام غربی را ایفا می‌نمایند.

جهان دارای امکانات و ظرفیتهای فراوانیست که به واسطه آن می‌توان، پاسخگوی همه نیازهای جامعه بشری شد.  بنابر این ضروریست با محوریت جمهوری اسلامی، شورایی به منظور برنامه ریزی و تدوین راه کارهای مورد نیاز ، تشکیل گردد . وظیفه این شورا، تهیه پیش نویس و ارائه  پیشنهاد در ارتباط با ایجاد ساختارهای لازم و ضروری جهت مدیریت جهانی می‌باشد.

ساختارها و سازمان‌هایی که وظایف آنها  ایجاد هماهنگی مابین کشورهای جهان برای تبادل دیدگاه‌ها و نقطه نظرات و تعیین راهبرد و تدوین استراتژی واحد جهانی و برنامه ریزی به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشورهای مختلف در جهت حل مشکلات و رفع  کمبودها و تعمیق دوستی و مهربانی و وفاق و همدلی  و هم افزایی انسان‌ها در سرتاسر جهان می‌باشد. ضروریست نمایندگانی از کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین، جهت حضور در اجلاسی به منظور بررسی موضوع ایجاد سازمان‌های مورد نیاز برای  استقرار نظم نوین در جهان دعوت شوند تا ضمن تشکیل جلسات بحث و بررسی ، در جهت ایجاد ساختارها و سازمان‌های مورد نیاز  اقدام شود. در صورت اقدام به منظور ایجاد مقدمات لازم، این پیشنهاد با استقبال کشورهای جهان مواجه خواهد شد  به نحوی که عدم وجود و ضرورت آن را به صورت جدی و ملموس، احساس خواهند کرد.

 

  سید حسین آستانه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.