جنگ اصلی در جهان کنونی جنگ تبیین، تفکر و اندیشه است

asatid
فرمانده سپاه پاسداران:

جنگ اصلی در جهان کنونی جنگ تبیین، تفکر و اندیشه است

سرلشگر سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن به‌دنبال فلج ذهنی و تسخیر قلب جوانان است و در این میان اساتید دانشگاهی، پرچمدار اعتقاد، باور و اندیشه هستند و باید آگاه‌سازی نمایند.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش اساتید بسیجی دانشگاه‌های کشور که در مشهد برگزار شد، با بیان اینکه "فصل پدرخواندگی نظام‌های بیگانه در سرزمین ما به پایان رسیده است"، اظهار داشت: همه اینها بدان دلیل است که ما چشم به بیگانگان نداریم و برداشتن اتکا از بیگانگان، موجب قوت و قدرت می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز آمریکا نمی‌تواند هر نقشه‌ای را که دارد در منطقه پیاده کند و به‌یقین نقشه‌هایش شکست می‌خورد.

فرمانده‌کل سپاه خاطرنشان کرد: ما در بسیاری از فناوری‌ها در رتبه نخست هستیم حتی در زمینه پدافند هوایی، قدرت‌های برتر جهان را پشت‌‌سر گذاشته‌ایم تا جایی که برخی ابرقدرت‌ها خریدار تسلیحات ما هستند و پیشنهاد همکاری مشترک می‌دهند.

سردار سلامی با اعلام اینکه "امروز ما فناوری‌های مدرن را تولید می‌کنیم و به‌کار می‌گیریم"، افزود: امروز ساختن سامانه‌های مدرن، به‌اندازه ساخت دوچرخه برای ما آسان است. امروز دقت سلاح‌های ما برای اهداف ثابت و متحرک 100 درصد است و پهپادهای ما می‌توانند با استفاده از هوش مصنوعی هر نقطه را که بخواهند مورد هدف قرار دهند.

وی یادآور شد: منطق انقلاب اسلامی قدرت برای برقراری عدالت است و این‌که در جهان، صدای مستضعفان و مظلومان بلند باشد. 

فرمانده‌کل سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه "چشم به حمایت بیگانگان نداریم"، اضافه کرد: فیزیک تحریم‌ها شکسته شده است، هرچند برخی آثار روانی آن هنوز باقی است. تلاش برای رفع تحریم به این خاطر است که آن را ظالمانه می‌دانیم و ظلم باید برطرف شود نه اینکه نیازمند رفع تحریم‌ها باشیم.

سردار سلامی افزود: ما می‌دانیم که شرایط سخت است، اما صبر مردم و امید، برای غلبه بر دشمن، آینده روشنی را نوید می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه دشمن ذره‌ای رحم ندارد، افزود: دشمن تاکنون هر اقدامی را که توانسته علیه ما اعمال کرده است. اگر قدرتمند نبودیم، آنها حمله می‌کردند اما چون قدرتمند شده‌ایم از مواجهه با ما فراری هستند و این قدرت ما روزانه تصاعدی و فزاینده است.

فرمانده‌کل سپاه عنوان کرد: مشکلاتی که تحریم‌ها ایجاد کرده است، کمتر از 10 درصد است و اگر درست عمل کنیم آن‌قدر استعداد و ظرفیت و امکانات داریم که می‌توانیم با تکیه بر اعتقاد و مکتب و رهنمودهای رهبری از همه مشکلات عبور کنیم.

سردار سلامی اظهار کرد: جنگ اصلی در جهان کنونی جنگ تبیین، تفکر و اندیشه است و آنچه به‌عنوان جنگ نظامی، اطلاعاتی و امنیتی مطرح است جلوه ظاهری نیرویی است که در ژرفای اندیشه ملت‌ها و دولت‌ها در جریان است.

وی تشریح کرد: دارندگان سلاح اتمی از اندیشه غیروحیانی ساخت بمب اتم و استفاده آن علیه انسانهای بی‌گناه را به‌عنوان راهبردی برای برخورد با ملت‌ها استفاده می‌کنند و همه در خدمت اهداف شیطانی است در حالی که رهبر معظم انقلاب در خصوص ساخت سلاح‌های نظامی و دقت کاربرد آنها تأکید بسیاری دارند تا افراد بی‌گناه جان خود را از دست ندهند. در منطق اسلام استفاده از سلاح هسته‌ای و نابودی نسل هیچ جایگاهی ندارد.

فرمانده‌کل سپاه با بیان اینکه محصول تمدن، اندیشه و تفکر و غرب چیزی جز برده‌داری مدرن و جابه‌جایی مفاهیم و همچنین ایجاد جهانی با نظم ظالمانه برای بشر نبوده است، افزود: در جابه‌جایی مفاهیم، دفاع مشروع را تروریسم می‌نامند و تروریسم را، دفاع مشروع نام‌گذاری می‌کنند و تحریم برای آنها منطقی می‌شود. غربی‌ها در کشورهای مختلف از دیکتاتورها حمایت کردند و جنگ‌های جهانی اول و دوم را به‌راه انداختند و هر کجا که رفتند جز جنگ و خونریزی، اشغال، نابودی و آوارگی چیزی به‌همراه نیاوردند.

سردار سلامی یادآور شد: تا پیش از ظهور داعش و پدیده تکفیری، اسلام در اروپا در حال غلبه و پیشرفت بود و فراوان‌ترین نام نزد مسیحیان "محمد" برای پسران و "نور، اسما و فاطمه" برای دختران بود اما آنها پدیده تکفیر را به‌راه انداختند تا چهره خشن و ویرانگری از اسلام نمایش دهند.

فرمانده‌کل سپاه تأکید کرد: جنگ امروز، جنگ اعتقادات، باورها و ارزش‌ها است که اگر ضعیف باشیم باید نابود یا تسلیم شویم، اما ما بدون پذیرش نظم ظالمانه، بخش مهمی از قدرت جهان شده‌ایم. دشمن به‌دنبال فلج ذهنی و تسخیر قلب جوانان است و در این میان اساتید دانشگاهی، پرچمدار اعتقاد، باور و اندیشه هستند و باید آگاه‌سازی نمایند.

سردار سلامی گفت: آمریکا 50 درصد قدرت نظامی جهان را در اختیار دارد اما از درون دچار مشکلات بسیاری است، بعضی صحنه‌ها و فیلم‌ها که منتشر می‌شود نشانگر فروپاشی انسانیت در آمریکا است و کسی نیست که به مشکلات آنها توجه کند. کشورهای مختلف اروپایی نیز دچار همین مشکل هستند اما در کشور ما به‌خاطر وجود فرهنگ ایثار، در حوادث مختلف مردم کنار هم هستند و مسئولان نیز کنار مردم حضور پیدا می‌کنند.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ابراز اینکه "ما به گلستان استقلال و بوستان آزادی رسیده‌ایم"، تصریح کرد: ما دستاوردها و افتخارات زیادی داریم و نباید اجازه بدهیم که دشمن ذهن دانشجویان و جوانان ما را بدزدد. دشمنان در تحریف تاریخ حرفه‌ای هستند و هنر آنها تحریف است.

انتهای پیام/

 

منبع: ایسنا- مشهذ

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.