استاد بسیجی باید الگوی دانشگاه مکتبی و تراز انقلاب اسلامی باشد

asatid
رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع):

استاد بسیجی باید الگوی دانشگاه مکتبی و تراز انقلاب اسلامی باشد

محمدرضا حسنی آهنگر در دومین دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی بسیج اساتید در مشهد در موضوع نقش آفرینی اساتید بسیجی در تحقق تمدن نوین اسلامی سخن گفت.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، محمدرضا حسنی آهنگر رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) که در دومین روز برگزاری دومین دوره دانش افزایی و توانمندسازی سازمان بسیج اساتید کشور در مشهد و با موضوع " نقش آفرینی اساتید بسیجی در تحقق تمدن نوین اسلامی سخن می‌گفت، افزود: انقلاب اسلامی با پیروزی‌اش هندسه قدرت جهان را تغییر داد و به اذعان برخی اندشکده‌های جهان جزو ۱۰ کشور برتر جهان معرفی شده است.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی حکومتی دینی استقرار داد و همه نظریات جامعه شناسی را تغییر داد.دانشگاه و اساتید نقش جدی در پیروزی و استقرار و استمرار انقلاب اسلامی داشته اند اما انتظار امامین انقلاب از دانشگاه‌ها آرمانی و دارای افق‌های بالاتری است. آرمانی که پیش روی ماست.

حسنی آهنگر لازمه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی را داشتن نظام مسائل در حوزه نرم، سخت و نیمه سخت و تربیت انسان‌های تراز تمدن اسلامی عنوان کرد و از موانع و مشکلاتی سخن گفت که نظام سلطه پیش روی انقلاب قرار داده است.

جنگ روانی و روایتگری، تحریف واقعیات انقلاب اسلامی، جنگ اقتصادی و معیشتی، مقابله با پیشرفت‌های علم و فناوری از جمله موانعی بود که حسنی آهنگر بیان کرد .

وی سپس از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلفی چون علم و فناوری، سیاسی، اقتصادی، دفاعی و امنیتی و فرهنگی سخن گفت و بیان کرد: در حوزه مسائل فرهنگی پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته‌ایم خیلی‌ها به دنبال الگوبرداری از ما هستند. حکومتی تشکیل داده‌ایم که الهام‌بخش بسیاری است و خیلی‌‌ها اکنون از ما الگوبرداری می‌کنند. دشمن به دنبال فروپاشی اقتصاد ایران بود، اما اکنون ما از این بحران عبور کرده‌ایم و ایران توانسته اقتصادش را سرپا نگه دارد.

رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع)، گفت: استاد بسیجی باید الگوی دانشگاه مکتبی و تراز انقلاب اسلامی را بر اساس اندیشه امامین انقلاب تدوین کرده و بیان نماید.

وی سپس برخی مولفه‌های دانشگاه تراز انقلاب اسلامی را برشمرد و از جهت سازی بر اساس ارزش‌ها و فرهنگ علوی و عاشورایی، نقش استاد و دانشجو، متن و محتوا و رشته سخن گفته و عنوان کرد: محیط و فضای دانشگاه و علم و پژوهش در بیانیه گام دوم و در چله دوم انقلاب نیازمند نقشه راه برای جهانی شدن است.

رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع)، همچنین بر ضرورت رشد تعاملات بین المللی در دانشگاه‌ها تاکید کرده و از نقش استاد به عنوان مهم‌ترین مولفه‌ی دانشگاه‌ تراز انقلاب اسلامی و مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب سخن گفت.

حسنی آهنگر سپس بر لزوم اتخاذ رویکرد تحولی اشاره کرد و دو بال دانشگاه را تعالی معنوی و تحول علمی عنوان کرد و تغییر بنیادین و نه اصلاح و بهبود آن را نیازمند نقشه‌ای جامع دانست.

وی افزود: مرجعیت علمی موجب اقتدار علمی و قدرت علمی و زمینه ساز تمدن اسلامی است،  این مسیر  نیازمند تربیت نسل تمدنی و رفع نیازها است. برای درخت‌واره پیشرفت انقلاب اسلامی نیازمند نگاشت ملی است و نظام مسائل کشور با استعدادیابی و احصای نیازمندی‌های تمدنی باید تدوین شود. بازیگران اصلی برای نقش آفرینی در این میدان اساتید بسیجی هستند.

حسنی آهنگر همچنین به نظام ترفیع اساتید اشاره کرد و گفت: اگر نظام ارتقا و ترفیع اساتید را تصحیح کنیم، که مرکز ثقل سیستم است کل دانشگاه اصلاح می‌شود. 


وی با اشاره به وجود تعداد ۸۵ هزار عضو هیات علمی و ۵۶ هزار استاد بسیجی در کشور و بیش از یک میلیون دانشجوی تحصیلات تکمیلی، بیان کرد: پیش بینی می‌شود در سال‌های آینده همه اساتید دانشگاه‌های ما، دانشیار و استاد تمام باشند، باید نظام ترفیع و ارتقای با منطق درست تغییر تحولی دهیم.

حسنی آهنگر در ادامه به بیان برخی موفقیت‌های دانشگاه جامع امام حسین(ع) پرداخت.

انتهای پیام/

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.