نشست خبری با موضوع برگزاری جشنواره علمی شهید چمران

asatid
با حضور اصحاب رسانه برگزار شد:

نشست خبری با موضوع برگزاری جشنواره علمی شهید چمران

صبح امروز و با حضور اصحاب رسانه نشست خبری با موضوع برگزاری جشنواره علمی شهید چمران در سالن شهید شهریاری سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور، در این نشست محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید ضمن بیان اهداف برگزاری این جشنواره علمی عنوان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله‌­العالی) در پیام مورخ 30 خرداد 1401 به مناسبت روز ملی بسیج اساتید، سایه‌ مبارک استاد متعهد، متدین و مجاهد بر سر دانشگاه کشور را یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی، نویددهنده‌ سرافرازی و رستگاری آینده‌ ملت ایران دانستند و فرمودند: «علم نافع و پیشرفته‌ شما چه در موضوعات راهبردی و اساسی و چه در مسائل نقد و کاربردی، نیاز حتمی و فوری کشور است. فعالیت استاد بسیجی تنها تعلیم نیست، پیشرفت علمی، نوآوری در ماهیت دانش و زبان آن، آمیختن آموزش با اخلاق و تربیت نفسانی، همت گماشتن به دوگانه‌: فراگیری تازه‌های علمی، اجتهاد، تولید علم و وظائف دیگری از این قبیل نیز در زمره‌ مسئولیت‌های استاد علم است، شما بسیجیان عزیز در همه‌ این زمینه‌ها می‌توانید پیشتاز و پیشران باشید».

وی افزود: با عنایات خاص مقام معظم رهبری (مدّظلّه‌­العالی) و مطالبات مستمر معظم له از مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راستای فراهم کردن زمینه پیشرفت­های علمی و فنآوری و حمایت همه جانبه از نخبگان و فرهیختگان در سال­های اخیر به یک گفتمان جدی در کشور تبدیل و موجب تعالی آموزش عالی و تحرک فعالان عرصه علم و فنآوری شده است. در دستیابی به این اهداف، سازمان بسیج اساتید به عنوان تشکلی مردم پایه، نخبگانی و گستردگی شبکه با رویکرد مساله محور و دانش بنیان، روحیه انقلابی و مبتنی بر عملکرد جهادی نقش تعیین کننده ای بر عهده دارد. در همین راستا و به منظور ارج نهادن و اهمیت بخشیدن به نقش برجسته و تلاش نهضت استادی بسیج و استادان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور جشنواره علمی شهید چمران برگزار می‌شود.

مردانی مهم ترین اهداف این جشنواره را  تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به ویژه بند اول سرفصل پایانی بیانیه یعنی موضوع علم و پژوهش دانست و بر شناسایی و توانمندسازی هدفمند و شکوفاسازی استعدادهای مختلف علمی به منظور تربیت کادر تراز انقلاب اسلامی ، همگرا نمودن ظرفیت علمی تخصصی ملی و حاکمیتی جهت تحقق اهداف اقتصاد دانش بنیان ، جریان سازی و تعمیق گفتمان جهاد علمی و تبدیل گفتمان علمی به گفتمان غالب در کشور همچنین مساله شناسی تحلیلی ، سیاست پژوهی و مشارکت حداکثری اساتید در راستای کمک به ارتقای نظام حکمرانی به ویژه در حوزه نظام اموزش عالی تاکید کرد.

کلیه فعالیت‌های علمی، پژوهشی، فناوری، آموزشی، اجتماعی، فرهنگی و هنری در زمیته علوم انسانی و هنر، فنی و مهندسی و علوم پایه مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با رویکرد حل مسائل و اولویت‌های ملی و استانی به ویژه در راستای تحقق شعار سال از جمله محورهای اصلی این جشنواره بود که رئیس سازمان بسیج اساتید کشور به آن اشاره کرد.

وی همچنین تاکید کرد:  کرسی نقد و نظریه پردازی، بسته سیاستی، کسب و کار نوآور و کارآفرین، مسئولیت پذیری، برگزاری اردوها و بازدید، برگزاری نمایشگاه، ارائه طرح برتر، تالیف و تصنیف کتاب و یا تصحیح انتقادی کتاب‌ها، نشریه علمی معتبر همایش علمی ، انتشار مقالات پر استناد، راهنمایی و مشاوره رساله و پایان نامه و سرپرستی پروژه، داوری و نظارت بر فعالیت‌های پژوهشی و فناوری، برگزاری دوره‌ها، سخنرانی، کارگاه و نشست و سمینارهای علمی  از جمله زمینه‌هایی شرکت در این جشنواره است.

مردانی با بیان آنکه این جشنواره قرار است در دو سطح استانی و ملی برگزار شود خاطرنشان کرد: در سطح استانی و در بخش فردی، استان‌ها می‌توانند 12 نفر از اساتید برگزیده در هر موضوع و یک کانون برتر در محورهای (بسته سیاستی، کرسی‌های نقد، نظریه پردازی و مناظره، کسب و کار نوآور و کارآفرین، برگزاری کارگاه ، نشست، دوره ، سمینار، سخنرانی ، نمایشگاه ، اردو و ...) را به مرکز معرفی کنند. معاونین پژوهش و فناوری مراکز بسیج اساتید استانی نظارت بر حسن اجرای جشنواره در مرحله استانی را بر عهده دارند.

وی افزود: کلیه اساتید و کانون‌ها در هر استان می توانند در جشنواره شرکت کنند. استان‌ها می توانند در همه بخش‌هایی که معرفی شد و در هر موضوع، استان برگزیده را به مرکز معرفی نمایند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در خصوص برگزاری این جشنواره علمی در سطح کشوری بیان کرد:  تعداد تقدیر شوندگان کشوری در سه بخش برگزیده برتر، شایسته و قابل تقدیر،  جمعا 36 نفر و 3 کانون برگزیده برتر، شایسته و قابل تقدیر معرفی شده و جایزه دریافت می‌کنند.

مردانی بیان کرد: هیات داوران این جشنواره شامل  اساتید برتر هر رشته بوده و این جشنواره امتیازهای جشنواره‌های علمی معتبر کشور را داراست. همچنین آثار برتر در موضوعات مختلف چنانچه در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باشند از 15 برابر امتیاز بیشتر برخوردار خواهند شد و آثار برتر به جایگاه‌های ویژه برای کاربست در جهت رفع مسائل و نیازهای کشور معرفی می‌شوند.

اصحاب رسانه در این نشست خبری با سایر مسئولین برگزاری جشنواره نیز سخن گفته و سوالات خویش را مطرح کردند.

گفتنی است، مهلت ارائه آثار درجشنواره علمی شهید چمران تا پایان آبان ماه است و در سطح استانی در آذرماه  این جشنواره برگزار خواهد شد. زمان برگزاری جشنواره در سطح ملی نیز دهه فجر انقلاب اسلامی است.

 همه اساتید و مدرسین دانشگاه‌های کشور می‌توانند،  با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.bajchamran.ir   و ارائه آثار علمی خود در این جشنواره شرکت کنند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.