نظارت و بازرسی از مرکز بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری و کانون‌های دانشگاهی استان

asatid
با حضور معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور صورت گرفت:

نظارت و بازرسی از مرکز بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری و کانون‌های دانشگاهی استان

علی مرادزاده معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور و حاتمی با حضور در استان چهارمحال و بختیاری در جمع معاونین و مدیران بسیج اساتید این استان و کانون های دانشگاهی به بحث و تبادل نظر پیرامون ماموریت‌ها و اولویت‌های بسیج اساتید پرداختند.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، روز دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱، علی مرادزاده معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور به همراه حاتمی از عملکرد مرکز بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری و چهار کانون مرکز استان بازرسی کردند.

در این سفر، کانون دانشگاه شهر کرد، کانون دانشگاه آزاد اسلامی استان، کانون دانشگاه پیام نور و کانون دانشگاه فنی و حرفه ای شهر کرد مورد بازرسی تیم نظارتی سازمان بسیج اساتید کشور قرار گرفت.

معاون تربیت و آموزش سازمان در این بازدید، ضمن قدردانی از خدمات ارزشمند و فعالیت‌های گسترده احمدرضا بسیج رئیس مرکز بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری خواستار افزایش برنامه‌های استان با محتوای جهاد تبیین ونیز توسعه آموزش‌های تخصصی شد.

در ادامه این بازدیدها، با حضور معاون تربیت و آموزش و برخی از اعضای شورای مرکزی استان در دانشگاه پیام نور نشستی برگزار شد.

در این نشست پیرامون ضرورت‌های پیش رو اعم از ضرورت ایجاد شور و نشاط در دانشگاه‌ها و نوآوری در بدنه‌ی بسیج در بحث آموزش‌ها و فعالیت‌های دانشجویان و همچنین ضرورت آموزش دوره‌های مهارتی فنی و حرفه ای، برای دانشجویان بحث و برنامه ریزی شد.
 

برگزاری نشست تخصصی جهاد تبیین معطوف به رخدادهای اخیر از دیگر برنامه‌های این سفر بود.

مرادزاده در جمع اساتید دانشگاه شهرکرد، به تشریح آخرین وضعیت رخدادهای اخیر کشور بالاخص در دانشگاه‌ها پرداخته و ضمن ارائه راهبردها و رویکردهای دشمن، نگاهی به جریان شناسی اغتشاش‌گران و راهکارهای مواجهه با آن داشت.

وی تاکید کرد: در این رویداد سه خطای تحلیلی قابل مشاهده است؛ اول خطای در تشخیص هدف دشمن، یعنی تجزیه ایران، بی ثبات سازی و ایجاد هرج و مرج، خدشه دار کردن اقتدار و استقلال کشور. دوم؛ خطای در تشخیص روش دشمن، یعنی مرگ با هزاران ضربه چاقو و ایجاد ضربه های گوناگون و سوم ؛ خطای در تشخیص وضعیت صحنه یعنی اینکه در وضعیت قرمز، نارنجی و یا زرد هستیم تا متناسب آن ورود بشود.


مرادزاده در ادامه سخنان خود، برنامه‌های دشمن را در حوزه سیاسی، فعال نگهداشتن اعتراضات دانشجویی و استادی؛ در حوزه فرهنگی، فعال کردن معلمین و دانش آموزان در اعتراضات؛ در حوزه اقتصادی، اعتصاب و تحریک بازاریان و کارگران و کارمندان در این زمینه؛  در حوزه اجتماعی، تحریک هیجان جوانان، استفاده از آسیب‌های اجتماعی، تبدیل اعتراض به اغتشاش؛ در حوزه امنیتی، شعار نویسی، شایعه پراکنی، حمله به مراکز نظامی، ترور و ایجاد رعب و وحشت بیان کرد.


وی سپس برخی راهکارهای مقابله را برشمرده و عنوان کرد:  از آنجا که رخدادها دارای ابعاد مختلف است باید با مطالعات و تحلیل های بین رشته‌ای فهم عمیق و درک واحدی از وضعیت ایجاد شود. جهاد تبیین در این میان یک ضرورت است. همچنین پرداختن به موضوعاتی چون گفتگوهای انتقادی، گفتگوهای چهره به چهره و مشاوره، برخورد قاطع با لیدرها، انتقام محسوس از محرکین و طراحان خارجی، بالا بردن سواد رسانه ای و پاسخگویی به شبهات، تبیین ماهیت و دستاوردها و نقاط قوت انقلاب اسلامی و موقعیت راهبردی انقلاب که دشمن را وادار به انتحار و حرکت‌های جنون آمیز کرده است  و برجسته کردن شاخصه‌های قدرت نرم انقلاب اسلامی و شکست‌های دشمن در عرصه‌های مختلف.


گفتنی است  در پایان این نشست به سوالات و شبهات شرکت کنندگان پاسخ داده شد و تبادل نظر و هم اندیشی صورت گرفت.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.