نقش اول رسانه در جنگ شناختی/ رسانه‌های داخلی ضعیف عمل كردند

asatid
مصطفی مصلح زاده:

نقش اول رسانه در جنگ شناختی/ رسانه‌های داخلی ضعیف عمل كردند

كارشناس ارشد مسائل سیاسی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در جنگ شناختی گفت: اگر هر شنونده و خواننده در طول ماه عكس و مصاحبه یك شخصیت را در رسانه‌های مختلف بشنود و ببیند قطعاً تأثیر می‌پذیرد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، مصطفی مصلح زاده كارشناس ارشد مسائل سیاسی در مصاحبه تلفنی با برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت وگو در مورد مصادیق جنگ شناختی در حوادث اخیر اظهاركرد: برای شناخت جنگ نرم و جنگ شناختی ابتدا باید مهم ترین ابزار آن یعنی رسانه و سینما و بعد هم اهداف را شناخت.

وی رسانه‌ها را به دو گروه مطبوعات و شبكه‌های اجتماعی و یا دیجیتال و غیردیجیتال تقسیم كرد و گفت: اینكه در بین همه ورزش‌ها فوتبال یك ورزش برتر است و یا افرادی در سینما و فوتبال و موارد دیگر ستاره می‌شوند عمدتاً به نقش رسانه‌ها برمی گردد.

این كارشناس ارشد مسائل سیاسی با اشاره به نقش مهم و موثر رسانه‌ها اعم از رادیو، تلویزیون، مطبوعات و رسانه‌های دیجیتال در جنگ نرم و شناختی و جنگ روانی افزود: اگر هر شنونده و خواننده در طول ماه عكس و مصاحبه یك شخصیت را در رسانه‌های مختلف بشنود و ببیند قطعاً تأثیر می‌پذیرد.

مصلح زاده معتقد است كه قبل از آشنا شدن مردم با تكنیك‌های جنگ شناختی و تكنیك‌های فریب، ابتدا باید آگاهی رسانه‌ها را در این خصوص ارتقا داد چون اول این رسانه است كه باید توانایی آگاهی سازی و مقابله با فریب دادن را داشته باشد.

وی با بیان اینكه دروغ پردازی فقط یكی از تكنیك‌های فریب است تأكید كرد: رسانه ملی باید این دروغ‌ها و فریب‌ها را درمورد پروژه كشته سازی برای مردم تبیین كند چون نمی‌توان از مردم انتظار داشت كه خودشان به دروغ بودن اخبار پی ببرند.

كارشناس ارشد مسائل سیاسی در مصاحبه با رادیو گفت وگو، عملكرد رسانه‌های داخلی و رسانه ملی را در این خصوص ضعیف ارزیابی كرد و گفت: اگر این آمار درست باشد كه ده‌ها هزار دروغ توسط رسانه‌های خارجی گفته شده باید نهادهای رسانه‌ای این دروغ‌ها را برای مردم افشا كنند.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.