دستیابی به مرجعیت علمی مهمترین مأموریت بسیج اساتید است

asatid
معاون پژوهشی و فناوری بسیج اساتید:

دستیابی به مرجعیت علمی مهمترین مأموریت بسیج اساتید است

آرایی گفت: یكی از مهمترین مأموریت‌های بسیج اساتید در عرصه علمی این است كه دستیابی به مرجعیت علمی و فكری و كمك به نهادهای قانون گذار و سیاست گذار را در دستوركار خود قرار داده است.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، وحید آرایی معاون پژوهشی و فناوری بسیج اساتید و رئیس دانشكده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی به مناسبت هفته بسیج در مصاحبه با رادیو گفت وگو اظهاركرد: با عنایت به نامگذاری هفته بسیج مبتنی بر كاركردهای این تشكل، امروز اول آذرماه به نام «بسیج؛ جهاد علمی و نوآوری» نامگذاری شد.

وی افزود: از ابتدای تشكیل بسیج به عنوان یك تشكل مردمی و نهاد انقلابی با فرمان حضرت امام (ره) بسیج هم در عرصه میدان و هم در عرصه علم پیشتاز بود. خدمت رسانی كه بسیج در عرصه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی و سیاسی به كشور و ملت ایران دارد بی تظیر است.

معاون پژوهشی و فناوری بسیج اساتید گفت: یكی از انتظارات مقام معظم رهبری از بسیج این است كه بتواند در مسیر جهاد علمی و مجاهدت عالمانه گام‌های استواری بردارد و متناسب با همین نگاه، مأموریت‌هایی مبتنی بر نقشه راه علمی بسیج تعریف شد كه طبیعتاً بسیج اساتید به عنوان یكی از اقشار مهم این تشكل، مأموریت علمی را انجام می‌دهد.

وی عنوان كرد: یكی از مهم ترین مأموریت‌های بسیج اساتید در عرصه علمی این بود كه دستیابی به مرجعیت علمی و فكری و كمك به نهادهای قانون گذار و سیاست گذار را در دستوركار خود قرار داد.

آرایی افزود: اولین برنامه‌ای كه برای معاونت پژوهش و فناوری بسیج اساتید می‌توان در نظر گرفت در زمینه احصای مسائل و مشكلات كشور و ارائه راهكارهای سیاستی بسیج اساتید در خط مقدم است كمااینكه ما از ابتدای تشكیل دولت سیزدهم هم آمادگی خود را برای حل مسائل كشور مبتنی بر ابزارهای بسیج اساتید از جمله اندیشكده‌های بسیج اساتید اعلام كردیم چون معتقدیم استاد به عنوان یك فرد علمی و دانشگاه به عنوان یك نهاد علمی می‌تواند در مسیر جهاد علمیِ مستمر و مورد نظر مقام معظم رهبری حركت كند.

این مقام مسئول با اشاره به تأكیدات مقام معظم رهبری بر لزوم ورود بسیج اساتید به موضوعات راهبردی و عملیاتی كشور و ارائه پیشنهاد و راهكار گفت: ما از گذشته تا به الان بدون هیچ چشم داشتی و خالصانه و مجاهانه و عالمانه درمسیر شناسایی و رفع مشكلات و مسائل كشور راه حل‌های سیاستی و پیشنهادات كاربردی خود را ارائه می‌دهیم.

انتهای پیام/

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.