کمک به ارتقای کارآمدی نظام حکمرانی در اولویت بسیج اساتید است/ دانشگاهیان اجازه ندهند دشمن خللی در مسیر پیشرفت علمی ایجاد کند

asatid
محمدرضا مردانی:

کمک به ارتقای کارآمدی نظام حکمرانی در اولویت بسیج اساتید است/ دانشگاهیان اجازه ندهند دشمن خللی در مسیر پیشرفت علمی ایجاد کند

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور دو اولویت مهم این سازمان را کمک به تعالی آموزش عالی کشور و کمک به ارتقای کارآمدی نظام حکمرانی برای حل مسائل کشور معرفی کرد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، محمدرضا مردانی رییس سازمان بسیج اساتید، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور با حضور در برنامه صبح بخیر ایران شبکه یک سیما سالروز تاسیس بسیج مستضعفین و یاد و خاطره امام خمینی (ره) و شهدای مظلوم بسیج را گرامیداشت.

وی در ادامه با اشاره به توصیف مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) از اساتید به عنوان فرماندهان جنگ نرم، در جنگ ترکیبی امروز نقش همه اساتید به ویژه استادان بسیجی را تاثیرگذار خواند و از ضرورت دو نقش آفرینی مهم استاد بسیجی گفت و افزود: یکی نقش آفرینی عمومی در عرصه جهاد و مباحث معرفتی و بصیرتی در حوزه تربیت و اخلاق اسلامی و دیگری نقش آفرینی تخصصی اساتید در حوزه تخصصی و علمی آنها است که می تواند در تعلیم و تربیت مدیران و کارشناسان و مهندسان آینده کشور موثر باشد.

مردانی در ادامه از برگزاری بیش از 700 برنامه تبیینی گسترده توسط بسیج اساتید از آغاز بازگشایی دانشگاه‌ها با حضور استادان و دانشجویان خبر داد و همچنین به برخی دیگر از برنامه‌های این سازمان از جمله در فضای مجازی و در موضوع انتشار کتب، مقالات و برگزاری گفتگو‌ها و میزگردهای تخصصی و برنامه‌های صدا و سیما و نیز طرح استاد مسجد محور و تشکیل حلقه‌هایی با محوریت جبهه علمی فرهنگی در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها با حضور استادان و مسئولین شهر برای بررسی مسائل زیست بوم و رصد و شناسایی راه حل‌های مسائل و مشکللات و مطالبه گری در سطح گسترده اشاره کرد.

رئیس بسیج اساتید، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور، بسیج اساتید را متشکل از 1080 کانون دانشگاهی معرفی کرد که عمده برنامه‌های آن در دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.

وی در ادامه از برگزاری جشنواره علمی شهید چمران سخن گفت و افزود: تا کنون 8000 اثر علمی در حوزه‌های علوم انسانی و هنر، فنی و مهندسی، علوم پایه و کشاورزی به دبیرخانه این جشنواره علمی ارسال شده که تا پایان دیماه فراخوان آن ادامه دارد و بسیج اساتید از همه اساتید دغدغه‌مند دانشگاه‌های کشورکه می‌خواهند قدمی در راستای حل مسائل کشور بردارند برای حضور در این جشنواره دعوت به عمل آورده است.

همچنین مردانی از برگزاری همایش الگوی سوم زن مسلمان در گام دوم انقلاب اسلامی خبر داد. همایشی که در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، الگوی زن مسلمان ایرانی از نگاه اسلام، یعنی زن نه شرقی و نه غربی را معرفی می‌کند که حرکت علمی و بسیار ارزنده‌ای در سطح کشور است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه جریان و جنبش دانشجویی را دارای سابقه طولانی در ادوار گذشته و جنبشی همواره مطالبه گر و به دنبال حل مشکلات جامعه و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی دانست و وجود آن را مسئله مهم و مبارکی عنوان کرد و افزود: در سال‌های اخیر به دلیل تعطیلی دانشگاهها این جریان و جنبش میدان ظهور و بروز نداشت و پس از بازگشایی دانشگاهها متاسفانه شاهد حرکت‌های ناشایست و نامناسبی بودیم که اساسا در سابقه و پیشینه این جریان هم دیده نشده بود و پدیده‌ای نوظهور بود که بررسی آن نیازمند کار کارشناسی و تحلیل مختلف در ابعاد جامعه شناسی و روانشناسی دارد.

وی ادامه داد: اساسا ریشه آن در جنگ شناختی و ادراکی است که نیازمند حضور اساتید متدین و انقلابی است تا از جنبه های مختلف فرهنگی ، سیاسی، اقتصادی و... و پس از فروکش نمودن هیجانات تند در قالب کرسی‌های آزاداندیشی و نقد و مناظره با پاسخ گویی به شبهات با منطق روشن گری و حقیقت گویی آشکار شود.

مردانی در ادامه به خدمات نظام جمهوری اسلامی و جایگاه منطقه‌ای و جهانی ایران و پیشرفت‌های کشور پس از انقلاب اسلامی علیرغم فشارها و جنگ روانی و هیبریدی دشمنان اشاره کرد و گفت: ایران اسلامی، امروز در دنیا می درخشد، باید این افتخارات برای جوانان تبیین شود. امروز ما در جایگاه پانزدهم علمی در جهان هستیم و در تولید علم در منطقه رتبه اول را داریم، تلاش اساتید ما در تولید علم قابل توجه است.

رییس سازمان بسيج اساتید، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور گفت: دشمن می داند موفقیت جمهوری اسلامی و تشکیل تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی در بستر دانشگاه و به دست دانشگاهیان محقق خواهد شد، لذا دانشگاه را آماج حمات خود قرار داده است.

انتهای پیام/

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.