کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی

asatid
با موضوع کنترل استرس و حل مسائل و مشکلات برگزار شد:

کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی

کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی با موضوع کنترل استرس و حل مسائل و مشکلات زندگی در نماز خانه سرای دانشجویی امام جعفر صادق ( ع) استان خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، روز یکشنبه کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی با موضوع کنترل استرس و حل مسائل و مشکلات زندگی در نماز خانه سرای دانشجویی امام جعفر صادق ( ع) با حضور دکتر سعیده صفری برگزار شد.

صفری در این نشست بیان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از افراد در مواجهه با مشکلات زندگی دچار استرس شدیدی می‌شوند و توان تصمیم گیری درست و حل مشکل را ندارند، لازم است به موضوع کنترل استرس در مواجه با مشکلات زندگی پرداخته شود.

وی سپس به موضوع انواع استرس حاد و مزمن و تاثیر آن بر جسم و روان پرداخت و از  ویژگی‌های افراد مقاوم در موقعیت‌های استرس زا و همچنین شیوه های مقابله با استرس سخن گفت.

در این نشست همچنین تمرین عملی آرمیدگی اجرا شد.
در ادامه تعدادی از دانشجویان از تجربه خود در مواجه با مشکلات زندگی صحبت کردند.
سپس به آموزش گام های حل مسئله و تصمیم گیری پرداخته شد‌.

مرحله اول توجه به خودآگاهی هیجانی و کنترل آن، گام دوم تعریف دقیق مسئله یا مشکل، گام سوم بعد بارش فکری، گام چهارم ارزیابی گزینه‌ها و تصمیم گیری برای انتخاب بهترین راه حل و در نهایت گام پنجم اجرا و بازبینی راه حل ها از جمله گام‌های مطرح شده برای کنترل استرس بود که در این نشست عنوان شد.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.