نشست کارگروه تحقق شعار سال با موضوع مهار تورم

asatid
بسیج اساتید استان زنجان برگزار کرد:

نشست کارگروه تحقق شعار سال با موضوع مهار تورم

در نشست کارگروه تحقق شعار سال با موضوع مهار تورم مطرح شد: درصد تاثیر عوامل بوجود آورنده تورم بایستی به صورت مشخص در آمده تا بتوان بر اساس آن به اولویت‌ها پرداخت.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج استان زنجان به همت مدیریت ارتقاء فرهنگ کار و تولید معاونت فرهنگی اجتماعی دفتر بسیج اساتید جلسه کارگروه تحقق شعار سال با موضوع مهار تورم را برگزار کرد.

این جلسه با حضور اعضای مشترک هیئت اندیشه ورز از سازمان‌های بسیج اساتید، بسیج مهندسین صنعت ، بسیج مهندسین عمران و معاونت علمی پرژوهشی سپاه استان در تاریخ ۴ اردیبهشت ماه در اتاق جلسات معاونت علمی پژوهشی سپاه استان تشکیل شد.

در ابتدای جلسه شفاهی به گزارشی از تعداد جلسات برگزار شده و همچنین موضوعات بررسی گردیده اشاره و تاکید نمود که موضوع جلسه حاضر تعریف لغوی تورم چه از طرف کارشناسان داخلی و چه از طرف کارشناسان خارجی است. 

وی سپس به توصیف انواع تورم و عوامل بوجود آورنده آن اشاره کرد و گفت:  درصد تاثیر عوامل بوجود آورنده تورم بایستی به صورت مشخص در آمده تا بتوان بر اساس آن به اولویت‌ها پرداخت. یکی از ضعف‌های متولیان  اجرایی نکردن یک تحقیق علمی برای بدست آوردن درصد تاثیر عوامل بر تورم است.

در ادامه عباس قنبری مسئول هیئت اندیشه ورز بسیج اساتید استان به تعریف تورم پرداخته و در خصوص مقالاتی که در مورد تورم کار شده است مطالبی را بیان نمود.

وی در ادامه به یکی از تحقیقات خوب، سنجیده و دقیقی که در طول سالیان گذشته بی نظیر بوده و در خصوص تورم انجام گرفته اشاره کرده و سپس به مواردی از قبیل ضرورت تعیین متولی برای گروه های متعددی که در خصوص شعار سال به بررسی می‌پردازند جهت استفاده از خروجی این فعالیت‌ها و همچنین ضرورت روشن شدن بحث و اهمیت موضوع برای نخبگان در سطح اقشار مختلف بسیج اشاره نمود.

قنبری همچنین نبود یک اتحاد عملی و تاثیر گذار را در بین سه قوا، که مقام معظم رهبری در سخنرانی عید فطر خود به آن تذکر دادند، یکی از دلایل ضعف برنامه ریزی های اقتصادی دانست. 

در این نشست مقرر شد فایل مقاله مذکور در اختیار دبیر کارگروه قرار گیرد‌. 

در ادامه حمید ارجمندفر از اعضای هیئت اندیشه ورز بسیج اساتید استان به بیان ضرورت توجه به مباحثی چون، بحث کلان تورم و نپرداختن به جزئیات، شناخت ماهیت تورم و بررسی تمام جوانب آن، اهمیت نقش آفرینی و اتحاد قوای سه گانه نظام و شناخت شاخص های تاثیر گذار در تورم ، ضرورت پیدا کردن این معادله که چرا ابرقدرت‌های جهان وقتی می‌خواهند یک نظام را دچار چالش کنند به معادلات اقتصادی به اهداف خود می‌رسند، این معادلات اقتصادی چیست و چگونه می توان در مقابل آن محافظت نمود، مشکل استقراض دولت از سیستم بانکی، به صرفه نبودن تولید برای سرمایه گذاران ، ضرورت نیروی کار و تاثیر گذاری آن در تغییرات تورم ، نبود اهرم های انگیزشی برای سرمایه گذاران بخش تولید و اهمیت و اولویت داشتن امنیت روانی برای سرمایه گذاران پرداخت.

در ادامه جلسه یوسف اسمعیلپور جانشین بسیج اساتید ضمن تشکر از اعضا بابت وقت گذاری و حضور در جلسه به دو مورد اساسی اشاره نموده از ضرورت برگزاری جلسات تعامل با شرکت‌های تولیدی و اتاق بازرگانی استان به منظور دست یافتن به اطلاعات میدانی و از تحلیل احمد نقیلو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان ، دارای دکتری تخصصی اقتصاد است، سخن گفت.

وی در خصوص این موضوع که آیا مهار تورم عملی است یا خیر،گفت: پاسخ این پرسش، اقدام نظام جمهوری اسلامی ایران در تجربه موفق خود در این زمینه ۱۳۷۴ در کنترل تورم است که می توان آن را به عنوان یک سند افتخار و تجربه موفق و پاسخ به افراد سست بنیانی دانست که با تزریق داده های غلط کنترل تورم را غیرممکن می دانند.

انتهای پیام/  

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید استان زنجان

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.