شهید مطهری همواره به رفع ابهام و شبهه جوانان اهمیت می‌داد

asatid
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین:

شهید مطهری همواره به رفع ابهام و شبهه جوانان اهمیت می‌داد

حجت الاسلام دکتر رضایی : وقتی کار برای رضای خدا باشد، خدا عظمت می‌دهد. مطهری در حوزه اندیشه و ترویج معارف برای خدا تلاش می‌کرد. جامع بود و  مطابق درد جامعه سخن می‌گفت. در عین رسیدگی به معارف دین مردم به سیاست هم می پرداخت.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، حجت الاسلام دکتر رضایی استاد حوزه و دانشگاه و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در جمع اساتید دانشگاه‌های تهران بزرگ ضمن گرامیداشت هفته معلم، یاد و خاطره استاد شهید مطهری را گرامی‌ داشت.

دکتر رضایی سپس به استناد برخی آیات و روایات، از مسئولیت پیامبران گفت و هدف از بعثت انبیا را تعلیم و تربیت عنوان کرد. 

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین به برخی از عوامل و رموز موفقیت علامه شهید مرتضی مطهری پرداخت و ویژگی‌های شخصیتی این علامه شهید را برشمرد.

  توسل به اهل بیت (ع)، تهجد، راز و نیاز و گریه‌های شبانه او و از همه مهم‌تر اخلاص او در کار و کار برای رضای خدا از جمله مواردی بود که رضایی بیان کرد.

وی گفت: برخی از بزرگان وقتی می‌خواهند علامه شهید مطهری را از نظر علم و فضل و بزرگی معرفی کنند اینگونه عنوان می‌کنند که او به مقتضای زمان صحبت می‌کرد و علمش را بر اساس نیاز جامعه مطرح می‌کرد. وی همواره به رفع ابهام و شبهه جوانان اهمیت می‌داد و مطالب را بر اساس نیازمندی‌های جامعه بیان می‌کرد. او بنایی بر مطرح کردن خودش نداشت بلکه بنایش را بر پاسخگویی نهاده بود و  کرسی‌های علم و تقوا و فضیلت را دارا بود.  

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، افزود: شهید مطهری می خواست به جامعه خدمت کند، هیچ وقت به دنبال پست و مقام نبود، چنانچه در همان اوایل به امام خمینی (ره) گفت که بهترین کاری که دوست دارم انجام دهم، کرسی درس است. مطالعه و پژوهش است.

حجت الاسلام و المسلمین رضایی بیان کرد: وقتی کار برای رضای خدا باشد، خدا عظمت می‌دهد. مطهری در حوزه اندیشه و ترویج معارف برای خدا تلاش می‌کرد. جامع بود و  مطابق درد جامعه سخن می‌گفت. در عین رسیدگی به معارف دین مردم به سیاست هم می پرداخت.

در ادامه این استاد حوزه و دانشگاه از نقش آفرینی شهید مطهری در موضوعات سیاسی علاوه بر عرفان و فلسفه گفت.

وی همچنین بر ارتباط او با امام خمینی(ره) و اعتماد امام به این شخصیت علمی تاکید کرد. 

ادب در حال نماز و اخلاص او در امور و صاحب اندیشه ناب بودن، سایر مواردی بود که حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی برشمرد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.