راهکارهای تحقق شعار سال در دانشگاه‌های کشور و نقش اساتید بسیجی در نیل به این مهم

asatid
معاونت علمی و پژوهشی سازمان بسیج اساتید کشور ارائه کرد؛

راهکارهای تحقق شعار سال در دانشگاه‌های کشور و نقش اساتید بسیجی در نیل به این مهم

اندیشکده حکمرانی کانون بسیج اساتید استان گلستان بسته سیاستی با عنوان «راهکارهای تحقق شعار سال در دانشگاه‌های کشور و نقش اساتید بسیجی در نیل به این مهم» ارائه کرده و در آن پیشنهادات و راهکارهای مربوطه جهت تحقق مهار تورم و رشد تولید را به صورت جامع مطرح کرده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور،سال 1402 به نام سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده است که پیام آن ناظر بر مسائل و اولویت‌های مهم کشور از جمله اصلاح نظام مصرف و استحکام اقتصادی کشور بوده است. به عبارت دیگر؛ اهمیت دادن به مردم و نیازهای اساسی جامعه و تأمین استقلال و شکوفایی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در کنار پیشرفت اصولی و دانش بنیان و نوعی نگاه همه جانبه‌نگر به استقرار جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور الگو است که هدف آن با تأمین اسلامیت، جمهوریت، رشد و شکوفایی مثال زدنی است. مهار تورم و رشد تولید به معنای پیشبرد چرخ توسعه‌ای کشور است.

رشد تولید به معنای خودکفایی، جلوگیری از خروج سرمایه از کشور، پیشرفت صنعتی و فناوری، اشتغال‌زایی، کاهش و جلوگیری از وابستگی به بیرون و افزایش قابلیت رقابتی کشور در اقتصاد جهانی است. مهار تورم نیز به منزله حفظ و افزایش اعتبار ارزش پول ملی، جلوگیری از افزایش لگام گسیخته قیمت‌ها، تثبیت قیمت‌ها و جلوگیری از نوسان‌های شدید آن، ایجاد تعادل و توازن بین درآمدها و هزینه‌ها و ... در نظر گرفته می‌شود.

با مهارتورم و رشد تولید در قالب سیاست‌های سنجیده، منطقی و هدفمند بسیاری از مسائل و معضلات اقتصادی کشور به نحوه بهتری مدیریت و مهار می‌شود و منجر به ایجاد تأثیرات مثبت اجتماعی، سیاسی و روانی خواهد شد و افزایش کارآمدی دولت و مقبولیت و مشروعیت آن را افزایش خواهد داد.

معاونت علمی و پژوهشی سازمان بسیج اساتید با این هدف، بسته‌‌‌‌ای سیاستی را در اندیشکده حکمرانی کانون  بسیج اساتید استان گلستان تهیه و ارائه کرده است.

در این بسته سیاستی پیشنهادات و راهکارهای مربوطه جهت تحقق مهار تورم و رشد تولید به صورت جامع مطرح شده است.

انتهای پیام/

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.