ایران اسلامی کانونِ محور مقاومت و ایستادگی علیه امپریالیسم بین الملل است

asatid
محمد قربانی گلشن‌آباد:

ایران اسلامی کانونِ محور مقاومت و ایستادگی علیه امپریالیسم بین الملل است

نشست بصیرتی اساتید بسیجی دانشگاه‌های استان بوشهر با موضوع «تبیین اجتماعی کارکرد رسانه ای جریان معارض» با حضور معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، رئیس بسیج اساتید استان، رؤسا و معاونین دانشگاه های استان و جمعی از اساتید برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، محمد قربانی گلشن آباد معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست تخصصی با بیان اینکه رسانه هر وسیله‌ای است که پیامی را منتقل کند، گفت: رمان، موسیقی، مد و پوشش، تلویزیون، رادیو، سینما و ... همگی رسانه هستند اما بخش مهمی از رسانه های نوین را شبکه های اجتماعی و رسانه‌های ارتباط جمعی تشکیل می دهند.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه بسیاری از روشنفکران، جهان امروز را جهان "مدیاکراسی" می دانند و نه دموکراسی، توضیح داد: این نظریه از این باب است که، مردم و افکار عمومی توسط رسانه ها مهندسی می شوند.

قربانی گلشن آباد در خصوص کارکِرد رسانه تشریح کرد: باید گفت کارکِرد رسانه مبتنی بر "اقناع" است و نه لزوما استدلال. این موضوع بدین معنا است که اکثر رسانه ها، لزوما مستدل سخن نمی گویند بلکه قانع کننده و با اتکا به روشها و فنون "اقناعی" موضوعی را مطرح می کنند تا ضریب اثرپذیری و فراگیری آن افزایش یابد.

عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی ادامه داد: رسانه ها صرفاً راوی وقایع نیستند بلکه خالق واقعه هستند. یعنی اینکه بخشی از ماجرا را مطابق با اهداف، به تصور کشیده و به مخاطب القا می کنند. مسئله دیگر در برخورد با رسانه ها این است که باید متوجه بود، مهمترین عامل در عملیات روانی، رسانه ها هستند چرا که تأثیر بسیاری بر افراد دارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در رسانه های اجتماعی، وارونه نمایی می کنند، اظهار کرد: باید پرسید که رسانه های معاند از چه محلی هزینه های خود را تأمین می کنند و اسپانسرهای آنان با چه هدفی این مبالغ را صرف می کنند.

مشاور رسانه ای سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به دکترین امنیت ملی آمریکا، اظهار کرد: این دکترین هر 10 سال یکبار بازنگری و بر اساس تحولات جهان هر 2 سال یکبار نیز ویرایش جزئی می شود. در پارگراف اول آن، تهدیدات امنیت ملی ایالات متحده به 3 بخش قدرت های تجدید نظر طلب، جمهوری اسلامی ایران و کانون های مقاومت علیه منافع ملی ایالات متحده آمریکا تقسیم شده است.

 وی افزود: اگر چین به لحاظ اقتصادی، روسیه به لحاظ نظامی، هژمونی و سلطه ایالات متحده آمریکا را به چالش کشیده، بی هیچ تردیدی انقلاب اسلامی ایران سلطه فرهنگی و اجتماعی غرب و به ویژه ایالات متحده را زیر ضربه برده است. نگاهی اجمالی به منطقه غرب آسیا از جمله ترکیه، پاکستان، عراق، یمن و حتی عربستان سعودی به وضوح موید محکم و مستحکم بر این مدعای صادق و روشن است.

قربانی گلشن آباد با بیان اینکه آمریکا و غرب در تمامی حوزه ها به بن بست رسیده و زیرفشار است، مواردی را در جهان برای اثبات این موضوع اشاره کرد در حالی که رسانه های معاند و معارض با وارونه نمایی ازکنار آن  عبور می کنند ولیکن آفتاب درخشان حقیقت و فضیلت بر فطرت های پاک می تابد و دلهای ملتهای مسلمان و غیر مسلمان با فضایل انقلاب اسلامی آشناست. امروز ملتهای کشورهای غربی، خود پرچمدار مبارزه با رژیم صهیونیستی هستند. هر سال روز قدس در اروپا و امریکا، باشکوهتر از سال قبل برگزار می شود.

وی ادامه داد: ایران اسلامی جدی ترین قدرت علیه منافع غرب و کانونِ محور مقاومت و ایستادگی علیه امپریالیسم بین الملل را بوده و به فضل و نصرت الهی موفق بوده و خواهد بود.

در ادامه این نشست، اساتید به بیان دیدگاه و نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/ 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.