آیین معارفه رییس سازمان بسیج اساتید استان قم 

asatid
با حضور رئیس سازمان بسیج اساتید کشور صورت گرفت:

آیین معارفه رییس سازمان بسیج اساتید استان قم 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدرضا باقرزاده بیان کرد: امروز در آغاز چله دوم انقلاب اسلامی و در گام دوم انقلاب باید به فکر وارد کردن تئوری ناب و اصیل اسلامی در حاکمیت باشیم. چیزی که امروز از آن به حکمرانی الهی و اسلامی تعبیر می‌شود و در دستور کار سازمان بسیج اساتید قرار دارد.

 به گزارش روابط عمومی و مرکز رسانه‌ای نهضت استادی بسیج (ناب)، در نشستی که با حضور دکتر مجتبی زارعی رییس سازمان بسیج اساتید کشور، روسای دانشگاه‌ها و اساتید قم همراه بود؛ حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدرضا باقرزاده عضو هیات علمی گروه حقوق موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، به عنوان رییس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی استان قم معرفی شد.

معارفه مسئول بسیج اساتید قم

در ابتدای این نشست سرهنگ شفیعی سرپرست سابق سازمان بسیج اساتید استان قم، گزارشی از فعالیت‌های انجام گرفته توسط نهضت استادی بسیج در این استان را ارائه نمود .

وی مشارکت ۱۱۰ استاد دانشگاه در اجرای طرح استاد مسجد، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها، ارتباط با صدا و سیما، برگزاری همایش و فراخوان‌ها در  موضوع بیانیه گام دوم، حضور موثر اساتید بسیجی در بحث مبارزه با کرونا در استان شامل توزیع بیش از ۲۰۰۰ بسته معیشتی، بیش از ۲۰۰۰ بسته بهداشتی توسط اساتید و خیرین، انجام عملیات تب سنجی ۸۰۰ هزار نفر از بیماران، همراهان بیمار و رانندگان، همچنین ضدعفونی بیش از ۵۱ منزل بیماران کرونایی، تولید محلول ضد عفونی کننده الکل 70 درصد در آزمایشگاه دانشگاه آزاد قم، همچنین برگزاری 12 نشست مجازی با مشارکت 1۰۰۰ استاد در موضوع اقتصاد پسا کرونا با ارائه ۲۲۰ موضوع در 3 سطح کلان و خرد و راهبردی وجمع‌آوری مبلغ  22 میلیون تومان برای کمک به آسیب دیدگان از کرونا و .... را از اهم فعالیت‌های سازمان بسیج اساتید قم معرفی کرد.

 

در ادامه این نشست حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدرضا باقرزاده بیان کرد: زمانی که جنگ تمام شد تصور عمومی جامعه آن روز این بود که تاریخ مصرف بسیج تمام شده است. بر اساس این تصور، بسیج مسئول دفاع از آب و خاک بود و با جان دادن و شهید دادن و پایان یافتن جنگ ماموریت بسیج پایان پیدا می‌کرد. بر این اساس پس از پایان جنگ، سازندگی کشور با اعمال تئوری‌های دانش آموختگان مغرب زمین آغاز شد و دوران سازندگی تبدیل شد به تمرین تئوری‌های غربی در عرصه ساخت ایران جنگ‌زده و تخریب شده و ساخت زیربناهای اقتصادی کشور که نتیجه عملیاتی شدن این تئوری‌ها، نهادسازی و نهادینه‌سازی تئوری توسعه اقتصادی غربی در کشور بود.

وی پس از اشاره به نتایج  و ثمرات تلخ  پیاده سازی تئوری توسعه اقتصادی غربی در کشور، عنوان کرد: بعد از تئوری اقتصادی غرب، تئوری سیاسی غربی روی صحنه آمد و در عرصه سیاسی و فرهنگی کشور، با ایده های پلورالیستی و سکولاریستی و دیگر پایه‌های آن به آزمون گذاشته شد. نتیجه آن نهادینه‌سازی آموزه‌های پایه ای جامعه مدنی و سیویل سوسایتی در کشور بود که آثار سوء آن را همچنان احساس می‌کنیم. فرهنگ لیبرالیستی و آموزه‌های سکولاریستی که امروز حتی در حوزه های علمیه هم از آسیب آن‌ها احساس امنیت نمی‌کنیم.

 عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: بعد از آن تئوری عدالت مبتنی بر اومانیسم روی کار آمد، که البته اول خود را در پوششی اسلامی مطرح کرد و  در نهایت از چهره واقعی خود با شفافیت هر چه بیشتری رونمایی کرد. آن رویکرد عدالت‌گرا بود، منتها با پایه‌های اومانیستی و سکولاریستی و ایده جدایی حاکمیت از حوزه و تز جدایی سیاست از اسلام و اسلام منهای روحانیت و مرجعیت.

این استاد دانشگاه با اشاره به ورود به دوران تحریم، مطرح کرد: در عرصه تحریم‌ها، الگوی مقابله با تحریم عبارت شد از سازش و هضم شدن در نظم نوین آمریکایی- صهیونیستی که ۷ سال به آزمون گذاشته شده و نتیجه‌اش را امروز می‌بینیم و آن، چشمداشت به دست دشمنی است که خود عامل ایجاد تحریم‌ است و سیاست خواهش و تمنا و عقب نشینی همراه با لبخند برای رفع تحریم. 

وی افزود: ۴۰ سال گذشته را در آزمون تئوری‌های باطل دنیای معاصر سپری کردیم. امروز در آغاز چله دوم انقلاب اسلامی و در گام دوم انقلاب باید به فکر وارد کردن تئوری ناب و اصیل اسلامی در حاکمیت باشیم؛ امری که امروز از آن به حکمرانی الهی و اسلامی تعبیر می‌شود و در دستور کار سازمان بسیج اساتید قرار دارد. 

باقرزاده ضمن اشاره به ظرفیت بسیار بالای بسیج در عرصه سخت‌افزار و تبدیل ایران به قله مستحکم و غیرقابل نفوذ، گفت: امروز بسیج در عرصه سخت‌افزار همان‌طور که برادر دلسوز و مجاهدمان، سرهنگ شفیعی بیان کردند، خوش درخشیده و موفق بوده است، اما رسالت بسیج اساتید خیلی فراتر است. اکنون در مرحله دولت‌سازی قرار داریم و همانگونه که رهبر معظم انقلاب ۵ مرحله انقلاب اسلامی را تبیین کردند، مرحله اول پیروزی انقلاب و مرحله دوم ساخت نظام اسلامی بوده است که ما سپری کرده ایم. اما امروز ما در گام دوم انقلاب اسلامی، نیازمند محتوا و نرم‌افزار هستیم. در این 40 سال ملت ما اقتصاد سوسیالیستی (دولت زمان جنگ) را تجربه کرده و طعم  لیبرالیسم و فرهنگ و سیاست سکولاریسم را  چشیده است، سیاست خارجی مبتنی بر سازش را آزموده‌است. امروز فرصت برای ورود جوانان مومن و انقلابی است تا دولت‌سازی کنند. ساخت دولت جوان و انقلابی یعنی ساخت بدنه هیات دولت و کارگزارانی در دولت که می‌خواهند دولت را اداره کنند. این نیازمند نرم‌افزار است و نرم افزارش هم موجود است، منتها تدوین نشده. وقتی از بسیج اساتید سخن می‌گوییم، صرفا صحبت از سخت افزار نیست. استاد نیروی واسط انقلاب است، یعنی انتقال دهنده فرهنگ ایرانی اسلامی به دانشجو، یعنی حلقه ارتباط نظام سیاسی با بدنه دانش‌جویی کشور .

وی ضمن بیان رسالت استاد در تربیت فکری و سلوکی دانشجویان، مطرح کرد: اساتید باید با آموزه‌های اسلامی به صورت بنیادین آشنا باشند تا بتوانند دانشجویان را تغذیه فکری کنند. استاد شیمی و فیزیک کمتر اما استاد علوم انسانی قطعاً خیلی بیشتر . چطور می‌شود استادی، استاد جامعه‌شناسی و روانشناسی باشد، استاد علوم سیاسی و حقوق باشد، اما مبانی حقوق اسلامی، فلسفه علم، فلسفه سیاست و فلسفه اجتماعی را نداند؟ . متاسفانه پایه‌های علوم ما امروز بر اساس آموزه‌های غربی نگاشته شده و ما بر اساس این آموزه‌ها دانشجو تربیت می‌کنیم. وظیفه بسیج اساتید امروز با توجه به خلاهایی که در نظام آموزشی داریم، در مرحله اول توانمند سازی اساتید در حوزه مبانی است. بدون تعارف باید گفت، که نظام آموزشی ما در کشور، امروز استاد شایسته تراز انقلاب تحویل نمی‌دهد و رسالت بسیج اساتید در این مسیر باید تبیین و تحکیم این نرم افزار در جان و فکر اساتید باشد.

گفتنی است در پایان این نشست حکم مسئولیت دکتر محمدرضا باقرزاده به سمت ریاست سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی استان قم  قرائت گردید و از خدمات و تلاش‌های مجاهدانه سرهنگ شفیعی تقدیر شد. 

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.