بازتاب انقلاب اسلامی بر جوامع بشری (براساس نظام نوری شیخ اشراق)

asatid
معرفی کتاب؛

بازتاب انقلاب اسلامی بر جوامع بشری (براساس نظام نوری شیخ اشراق)

کتاب بازتاب انقلاب اسلامی بر جوامع بشری (براساس نظام نوری شیخ اشراق) به قلم منوچهر محمدی، فعال سیاسی و توسط نشر فرشتگان فردا منتشر شده است.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)، در پی پژوهشی عمیق در هفده سال قبل، منوچهر محمدی در پروژه‌ای با نام «بازتاب جهانی انقلاب اسلامی» ،  توانست عنوان اولین اثر برگزیده دومین جشنواره فارابی و کمیسیون ملی یونسکو، را به خود اختصاص دهد. این اثر پژوهشی به صورت استقرایی در حوزه بازتاب انقلاب اسلامی به رشته تحریر درآمد و اثبات گردید که بیشترین اثرات انقلاب اسلامی را می توان بر روی ملت‌ها نه بر روی دولت‌ها مشاهده کرد.

همین  امر، نگارنده این اثر را به این سمت هدایت کرد که کنکاش بیشتری بر روی اثرات انقلاب اسلامی بر جوامع بشری صورت دهد.
در این راستا به دنبال چار چوبه نظری که بتواند او را در این تحقیق و پژوهش یاری کند، با آشنایی با نظریه نظام نوری شیخ اشراق که برآمده از تفکر«اسلامی - ایرانی» است و فضای مناسبی برای تطبیق بازتاب انقلاب اسلامی داشت، گمگشته خود را پیدا نموده و ملاحظه کرد که این نظریه به یقین می‌تواند چارچوب بومی و مناسبی برای و بررسی اثرات و بازتاب انقلاب اسلامی بر جوامع بشری باشد.
بنابراین با تکیه بر این نظریه و به صورت قیاسی و نه استقرایی، مطالعات و پژوهش‌های خود را آغاز کرد. و اینک نتیجه این تلاش در قالب یک کتاب و اثرپژوهشی با نامبازتاب انقلاب اسلامی بر جوامع بشری  (براساس نظام نوری شیخ اشراق) به رشته تحریر در آمده و در مردادماه 99 ، توسط نشر فرشتگان فردا منتشر شده است.

نویسنده در بخشی از پیشگفتار این کتاب از همه محققین و اندیشمندان حوزه مطالعات انقلاب اسلامی خواسته‌است، نظرات  و ایرادهای خود را در رابطه با این اثر بدیع ابراز نموده تا در چاپ‌های بعدی، مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.