تاکید بر لزوم حمایت ویژه دولت از تولیدکنندگان و حذف بروکراسی اداری

asatid
در نشست مجازی رفع موانع از تولید بیان شد:

تاکید بر لزوم حمایت ویژه دولت از تولیدکنندگان و حذف بروکراسی اداری

به همت اندیشگاه سیاست پژوهی سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی نشست تخصصی « الزامات رفع موانع تولید» با حضور سید احسان خاندوزی رییس فراکسیون تولید و فضای کسب و کار مجلس، بصورت مجازی برگزار شد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)، به همت اندیشگاه سیاست پژوهی سازمان بسج اساتید خراسان جنوبی نشست تخصصی الزامات رفع موانع تولید با حضور سید احسان خاندوزی رییس فراکسیون تولید و فضای کسب و کار مجلس بصورت مجازی برگزار شد.

وبینار

 

در این نشست خاندوزی موانع بر سر تولید را به سه دسته تقسیم نمود و افزود: بخشی از موانع مربوط به دشواری در فرآیند شروع به کار و مقدمات فرآیند تولید است.  متاسفانه در کشور ما دوره ثبت و دریافت مجوزها گاهی یک ماه تا چند سال طول می‌کشد که در این زمان گاهی برای پیشبرد فسادها در دستگاه متولی مساعدت می‌شود. ولی سهولتی که در بعضی کشورها انجام شده بعضا تا کمتر از یک‌ساعت صدور مجوزها کاهش یافته است و نیاز است در کشور ما با راه‌اندازی سایتی جهت ثبت کسب وکارها، این فرآیند را تسهیل نمایند.
وی افزود: دسته دوم موانع مسیر تولید، فقدان زمینه‌های اوج‌گیری فرآیند تولید است، بسیاری از تولید کنندگان در مرحله توسعه دچار مشکل می‌شوند و جهت تمدید پروانه‌ها یا ارتقای تولید نیازمند مجوز جدید بوده که در این مسیر دچار مشکل می‌شوند و گاها بعضی سازمان‌ها در طی فرآیند تمدید و ارتقای فعالیت‌ها دارای روندهای کاملا متفاوتی هستند و بعضا روندها از استانی به استان دیگر متفاوت است که می‌بایست در این زمینه دستورالعمل‌هایی جهت یکنواختی روندها تهیه و دستگاه‌ها را موظف نماید تا در مسیر تولید همکاری بیشتری صورت پذیرد.

رییس فراکسیون تولید و فضای کسب و کار مجلس دسته سوم موانع تولید را ایجاد مانع یا افزایش هزینه برای حرکت نهاده‌های تولید شامل افزایش هزینه نیزوی کار و مواد اولیه مورد نیاز دانست  و عنوان کرد: بعضا آثار تورمی به حدی است که تولید کننده در برنامه ریزی در مسیر تولید دچار مشکل می‌شود.
وی گفت: از طرف دیگر وجود سیکل‌های تورمی 6، 4 یا 3 ساله‌ها که ارزش افزوده چند برابری برای کالاهای سرمایه‌ای افراد ایجاد می‌نماید انگیزه سرمایه گذاران را در مسیر تولید کاهش می‌دهد بطوری که علاقه مندی جامعه را در جهت خرید مسکن، ماشین، سکه، ارز و .... را افزایش داده و انگیزه برای سرمایه گذاری در جهت تولید را کاهش می‌دهد.
سید احسان خاندوزی در پایان سخنان خود تاکید کرد: دولت با توجه به منابع محدود درآمدی و بودجه‌ای که در اختیار دارد می‌بایست دو نوع حمایت را از تولیدکنندگان داشته باشد. اول حمایت عام که شامل همه تولیدکنندگان می‌شود و دوم حمایت خاص که می‌تواند شامل معافیت مالیاتی و یا اعطای مشوق‌های ویژه جهت سرمایه گذاری در حوزه‌های راهبردی مثلا هتلینگ بیمارستانی جهت جذب توریست درمانی منطقه‌ای و از این دست و با اخذ مالیات از کالاهای سرمایه‌ای متناسب با ارزش افزوده می‌تواند رقبت سرمایه گذاری تولیدی را افزایش دهد.

انتهای پیام/

 

دفتر رسانه‌ نهضت استادی بسیج خراسان جنوبی

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.