هژمونی نظام سلطه بر فضای تبادل اطلاعات و سایبری

asatid
در کارگاه امنیت سایبری کانون بسیج اساتید دانشگاه لرستان مطرح شد؛

هژمونی نظام سلطه بر فضای تبادل اطلاعات و سایبری

حملات سایبری در سال‎‌های اخیر صدمات زیادی در کل دنیا وارد کرده و کشور ما همانند دیگر کشورهای دنیا چندین بار مورد حمله قرار گرفته است، به‌همین جهت لازم است که تمامی نهادها در کشور در خصوص مقابله با حملات سایبری توانمند شده و برای دفاع از زیرساخت‌های سایبری خود آماده باشند.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، امروز هژمونی نظام سلطه بر فضای تبادل اطلاعات و سایبری است. با توجه به افزایش روزافزون به‎‌کارگیری فناوری اطلاعات در صنایع بزرگ و حیاتی کشور، موضوع امنیت سایبری این زیرساخت‎‌های حیاتی اهمیت ویژه‌‎ای پیدا کرده است. حملات سایبری در سال‎‌های اخیر صدمات زیادی به این صنایع در کل دنیا وارد کرده و کشور ما همانند دیگر کشورهای دنیا چندین بار مورد حمله قرار گرفته است. به‌همین جهت لازم است که تمامی نهادها در کشور در این خصوص توانمند شده و برای دفاع از زیرساخت‌های سایبری خود آماده باشند.

به‌همین سبب و نیز به مناسبت هفته پدافند غیرعامل،به همت معاونت پژوهشی کانون بسیج اساتید دانشگاه لرستان کارگاه مجازی «امنیت سایبری زیرساخت‌های حیاتی با نگاه ویژه به حمله سایبری به سامانه سوخت کشور» با هدف افزایش سطح آگاهی امنیت سایبری، ۱۳ آبان ۱۴۰۰ به صورت مجازی و از طریق سامانه skyroom با سخنرانی مجتبی علیزاده، عضو هیات علمی گروه کامپیوتر دانشگاه لرستان، برگزار شد.

 علیزاده در این کارگاه ابتدا مقدمه‌ای در خصوص سیستم‌های کنترل صنعتی و معماری آنها بیان کرد. سپس حوادث امنیتی که در سال‌های گذشته در سراسر دنیا اتفاق افتاده است مورد تحلیل قرار داد. بنا به گفته این استاد دانشگاه، این حملات در بسیاری از کشورهای دنیا شامل کشورهای پیشرفته اتفاق افتاده بودند و کشور ما هم چندین بار مورد حمله قرار گرفته است.

در بخش دیگر کارگاه، حمله سایبری به سامانه هوشمند کارت سوخت مورد بررسی قرار گرفت و مطرح شد: هر چند این حمله موجب اختلال این سامانه شد ولی اقدامات مناسب پدافندی موجب شد که خدمت‌رسانی قطع نشود.

گفتنی است، در بخش پایانی این کارگاه راهکارهای که می‌توانند به‌عنوان اقدامات پدافندی ضریب صدمات حملات آینده را در مقابله با حملات سایبری در زیرساخت‌های حیاتی کشور کاهش دهند، بیان شد.

انتهای پیام/

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.