بانوان و معلمان نوک پیکان جنگ فرهنگی هستند

asatid
فاطمه واعظ جوادی:

بانوان و معلمان نوک پیکان جنگ فرهنگی هستند

رئیس مرکز تحقیقلات راهبردی بانوان و خانواده سازمان بسیج اساتید کشور در همایش ملی "نقش بانوان در ابعاد تمدن نوین اسلامی با رویکرد الگوی سوم" با اشاره به اهمیت نقش بانوان برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان گفت: بانوان و معلمان نوک پیکان جنگ فرهنگی هستند.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، فاطمه واعظ جوادی رئیس مرکز تحقیقلات راهبردی بانوان و خانواده سازمان بسیج اساتید کشور، پیش از ظهر چهارشنبه 24 آذرماه 1400 در نخستین همایش ملی "نقش بانوان در ابعاد تمدن نوین اسلامی با رویکرد الگوی سوم" در دانشگاه فرهنگیان گلستان، اظهار کرد: اساسا از ابتدای خلقت آدم و حوا دو جریان حق و باطل شکل گرفت. بیایید مسائل را جریانی ببینیم. افراد و اشخاص ذیل این دو جریان در طی زمان می آیند و می روند. اما در عصر حاضر، جریان باطلی که بدنبال استعمار ملتهاست را کمی توضیح میدهیم. جریان حق می‌گوید ما از خدا هستیم و به سوی خدا بازمی‌گردیم و این از ابتدای عالم وجود داشته است.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی بانوان و خانواده بسیج اساتید کشور، افزود: در زمان خودمان هم اگر بخواهیم این دو جریان حق و باطل را تعریف کنیم باید گفت تسلط کشورهای استکبار بر کشورهای دیگر نمونه بارز آن است که کشورهای استکباری قبلاً مستعمره‌ی خود را با تعیین فرماندار بر ایالتی نشان می‌دادند. اما امروز در قالب سازمان ملل و کنوانسیون‌های مربوطه که مصوبات خود را بر کشورهای دیگر القا می‌کنند این موضوع را پیگیری می‌کنند.

واعظ جوادی بیان کرد: بنده در اینجا سه سند خدمت شما عرض می کنم یکی دکترین نیروهای نظامی آمریکا (Doctorine for the armed forces of the United States of America) دوم اهداف توسعه پایدار(Sustainable Development Goals) و سوم سند آموزشی ٢۰٣۰ ( 2030 Education). در سند اول چند هدف تعیین شده است که اولین آن تجزیه کشورهای بزرگ به کشورهای کوچکتر با جمعیت کمتر است. البته بحث‌های جمعیت و سایر مسائل هم هست ولی به تناسب عنوان این همایش فقط به دو مورد دیگر اشاره می‌کنم. یکی توانمندسازی زنان Women Empowering و دیگری موضوع محیط زیست است. در اهداف توسعه پایدار هم همین آمده و تاکید شده و در سند ٢۰٣۰ آمده ولی این بار دیدند کارشان در نفوذ و ایجاد تغییر در کشورها پیش نمی‌رود بنابراین دو بند دیگر اضافه کردند. آموزش و فضای مجازی و رسانه ای media.

وی افزود: فرهنگ بیگانه هیچ‌وقت از چهره‌های موفق زن مصاحبه نمی‌گیرند. ما با تحصیل خانم‌ها و دختران‌مان مشکلی نداریم. ما با اشتغال هم مشکلی نداریم. ما معتقدیم زن در میان خانواده و در کنار همسر و فرزندانش رشد می‌کند. ما برای او خانواده می خواهیم. یکی سکینه دیگری است و آن یکی مسئولیت و بار مالی خانواده و حفظ امنیت را برعهده دارد. این که بد نیست. هر دو کنار هم معنا می یابند. خانواده مهم است اما نظام استکباری اهداف خود را از طریق دو کلیدواژه توانمندسازی زنان و محیط زیست می خواهد پیش ببرد. هر دو واژه زیباست و خیلی هم خوب. اما آنها برای زنان جامعه توانمندی را خارج از خانواده جستجو و تعریف می کنند. یعنی out of family و ما برای او درون خانواده اینها را عرضه می‌کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی بانوان و خانواده بسیج اساتید کشور، گفت: اهمیت محیط زیست وجایگاه والای زنان در جامعه بر کسی پوشیده نیست و برای من نیز همچون تمام مردم حفاظت از آب، خاک، تنوع زیستی کشور ارزشمندمان ایران اولویت زیادی دارد و به عنوان یک زن طرفدار حقوق زنان در ایران و تمام دنیا بوده و ارتقاء جایگاه زنان در جامعه را همراه با حفظ ارزش‌های خانواده همواره ارج می‌نهم. اما نقابی که استکبار در پوشش حمایت از محیط زیست و توانمند کردن زنان بر چهره زده فریبی بیش نیست. استکبار می‌خواست در سال ۲۰۱۵ به اهداف خود برسد اما زنان موفق جامعه مسلمان خار چشم آن‌ها شدند و نگذاشتند دشمن به اهداف خود برسد، ازاین‌رو از طریق آموزش این اهداف را دنبال کردند.

واعظ جوادی با بیان اینکه اکنون معلمان و مادران ما در نوک پیکان این جنگ نرم هستند، عنوان کرد: عده‌ای با سند ۲۰۳۰ می‌خواستند از طریق آموزش به این اهداف برسند و دشمن می‌داند که تنها با جنگ شناختی می‌تواند به این هدف برسد . لذا حواس‌ها را پرت می‌کند و آنچه که می‌خواهد به زنان، جوانان و جامعه القا می‌کند.

وی در میان کلام خود از تجربه زندگی خود نیز سخن کوتاهی بیان کرد و گفت: پدرم استاد فلسفه و علوم تربیتی هستند. خدا حفظشان کند. من در سن ۱۵ سالگی ازدواج کردم و در خانه همسرم دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و دکترا گرفتم. استاد شدم و به همسرم بسیار مدیون هستم.

فاطمه واعظ جوادی در ادامه سخنان خود گفت: با استناد به کتاب زن در آینه جلال و جمال الهی نوشته حضرت آیت الله جوادی آملی، اساسا انسان بما هو انسان نه مذکر است و نه مونث. همچنین، روح نه مذکر است و نه مونث. جنین که در ابتدا جنسیت ندارد. جنسیت بعدا بر او بار می شود. بعلاوه، عقل هم نه مذکر است و نه مونث. لهذا اساس اسلام ایمان به خدا و عمل صالح است. آنها مطالب باطلی را دنبال می‌کنند و خواهان سلطه بر کشورها هستند.


وی در پایان سخنان خود گفت: سلام بر مولایمان و آقایمان حضرت مهدی، ولی عصر و همچنین سلام بر آقایمان و رهبرمان امام خامنه‌ای، ما سعی می‌کنیم اولا بنده خوبِ خدا باشیم. ما سعی می‌کنیم همسران خوبی براب همسرانمان باشیم. ما سعی می‌کنیم مادران خوبی برای فرزندانمان باشیم و سعی می‌کنیم برای تحقق لیظهره علی الدین کله در سراسر جهان اقدام و عمل کنیم. 
انتهای پیام/



 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.