نشست شورای عالی طرح ولایت استادی معاونت تربیت و آموزش

asatid
در سالن شهید شهریاری سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد:

نشست شورای عالی طرح ولایت استادی معاونت تربیت و آموزش

نشست شورای عالی طرح ولایت استادی سازمان بسیج اساتید کشور با حضور رئیس سازمان بسیج اساتید کشور و اعضای اصلی شورای عالی طرح ولایت، به همت معاونت تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج خراسان شمالی، محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در نشست شورای عالی طرح ولایت استادی معاونت تربیت و آموزش که 5 بهمن 1400 برگزار شد، ضمن تاکید بر ضرورت توان‌افزایی و افزایش قدرت تبیین و تحلیل در استادان دانشگاه برای پاسخ دادن به شبه‌های مطرح شده از سوی دانشجویان طرح ولایت را طرحی موفق، تاثیرگذار و کم هزینه دانسته و برضرورت مبنا قرار دادن پاسخگویی به شبهات در محتوا تاکید کرد.

وی افزود: نهضت استادی بسیج به دنبال جریان‌سازی است و در مسیر جهاد تبیین حرکت می‌کند.
سید محمود هاشمی معاون تربیت و آموزش بسیج اساتید نیز در نشست شورای عالی طرح ولایت بیان کرد: در این طرح معاونت تربیت و آموزش بسیج اساتید کشورسه بحث اخلاقی، سیاسی و دین شناسی را در نظر گرفته است.

نشست طرح ولایت

وی در ادامه از حضور استادانی چون مهدی‌نژاد، خسروپناه و سردار جوانی به عنوان ظرفیت‌های متعالی بسیج اساتید در این طرح خبر داده و تعداد شرکت‌کنندگان در این طرح را 200 نفر بیان کرد.

هاشمی در ادامه از وجود محورهای 9 گانه در محتوای این طرح سخن گفته و برخی اقدامات صورت گرفته در این معاونت برای برگزاری جلسات طرح ولایت را عنوان کرد.

نشست شورای عالی طرح ولایت استادی معاونت تربیت و آموزش

در ادامه شبان‌نیا عضو شورای عالی طرح ولایت از ظرفیت موسسه امام خمینی (ره) سخن گفته و از به روز رسانی کتب طرح ولایت و ترجمه آن به زبان‌های عربی و اردو و برگزاری دوره‌هایی برای اهل سنت و برای بنیاد ملی نخبگان خبر داد.

وی عنوان کرد: در ادامه برنامه‌ها، طرح معرفت برای پزشکان در مشهد برگزار شده است و در اجرای این طرح از استادان مختلف استفاده خواهد شد و برگزاری دوره‌هایی به صورت متمرکز و غیر متمرکز در دستور کار این شورا قرار دارد.

تهرانی نیز در این نشست ضمن اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم جهاد تبیین بیان کرد: با توجه به اهمیت انتقال آموزش برای اثربخشی دوره، لازم است افراد آموزش دیده نقش تبلیغی خود را ایفا کنند. در این خصوص باید به راههای اثرگذاری در شبکه‌های اجتماعی که جایگاهش در آموزش مغفول مانده است و همچنین سواد رسانه توجه شود.

عین‌الکمال از دیگر اعضای شورا در این نشست ضمن اشاره بر لزوم توجه به مسائل جانبی فرهنگی بر کاربردی و عملیاتی بودن طرح و لزوم توجیه اساتید در خصوص این طرح تاکید کرد.

شرفی مسئول بررسی و پیگیری سازمان و از اعضای شورا نیز در ادامه این نشست بر لزوم توجه به تهدیدها و آسیب‌های فضای مجازی و بیان آن برای استادان تاکید کرد و تشکیل گروه و کانالی در فضای مجازی را برای آموزش دیدگان این طرح را ضروری دانست.


انتهای پیام/

خبرنگار: قدیری

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.