باید الگوی سوم زن تراز انقلاب اسلامی را به جهان معرفی کرد

asatid
محمدرضا ابن‌الدین حمیدی:

باید الگوی سوم زن تراز انقلاب اسلامی را به جهان معرفی کرد

قائم مقام سازمان بسیج اساتید کشور در گردهمایی کمیته ها و کارگروه‌های شورای راهبردی معاونت زنان بسیج تهران بزرگ:  باید الگوی سوم زن تراز انقلاب اسلامی را به جهانیان معرفی و در عمل عرضه نمود، باید این الگو را به نظریه تبدیل کرد و در گفتمان جاری دانشگاه و در متون دانشگاهی بیان کنیم.


به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، محمدرضا ابن‌الدین در گردهمایی کمیته ها و کارگروههای شورای راهبردی معاونت زنان بسیج تهران بزرگ ضمن اظهار خرسندی از حضور در جمع اساتید مومن،  بر ضرورت حمایت هر چه بیشتر از جریان انقلاب اسلامی تاکید کرده و افزود: این روزها، روزهای سختی است ما در فشار مارپیچ سکوت قرار گرفته‌ایم. وقتی جریان حقی گمان کند در اقلیت است، فکر می‌کند باید سکوت کند. چه کسی باید این سکوت را بشکند، جز استاد دانشگاهی که شجاعت در سخن، بلاغت در گفتگو و بصیرت دینی و سیاسی دارد و بسیجی هم هست، چه کسی را می‌توان نام برد.


قائم مقام سازمان بسیج اساتید کشور با این توصیف که بسیج اساتید امام اقشار است،  از ظرفیت  بی‌نظیر نهضت استادی بسیج با 1080 کانون دانشگاهی در سراسر کشور و 56 هزار عضو بسیجی سخن گفت و  بر اهمیت فعالیت استادان بسیجی تهران بزرگ تاکید کرد.

وی افزود: حدود 13 درصد اساتیدی که عضو هیات علمی هستند خانم‌ها بوده و این عدد قابل توجهی است. 21 درصد اساتید بسیجی را نیز استادان خواهر تشکیل می‌دهند. این مایه مباهات است که زنان فرهیخته در این عرصه فعالانه در میدان هستند.

قائم مقام سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه در خصوص طرح اعتلای بسیج مصوب مقام معظم رهبری و برنامه‌ای که برای حضور بانوان در آن پیش بینی شده بیان کرد: از استادان خانم در طرح اعتلای بسیج کار علمی خواسته شده است. ماموریت اول خانم‌ها، کار علمی است. تشکیل گروه‌های علمی مسئله محور ماموریت مورد مطالبه بسیج اساتید از بانوان استاد است.

ابن الدین حمیدی

این استاد دانشگاه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد الگوی سوم زن مسلمان عنوان کرد:  باید الگوی سوم زن تراز انقلاب اسلامی را به جهانیان معرفی و در عمل عرضه نمود . باید این الگورا به نظریه تبدیل کرد و در گفتمان جاری  دانشگاه و در متون دانشگاهی بیان کنیم.

ابن‌الدین همچنین از شیوه‌نامه تشکیل اندیشکده‌‍‌های راهبردی  بسیج اساتید سخن گفت و افزود:  هر زمان 3 کارگروه‌های مسئله محور در یک کانون شکل گیرد،  این مجموعه می‌تواند یک اندیشکده مطالعات راهبردی را تشکیل دهد نتایج مطالعات کارگروه‌ها نیز می‌تواند به صورت بسته سیاستی ، ارائه گردد، یعنی راه حل مسئله با روش علمی ارائه گردد. انتظار از استاد بسیجی فرهیخته ارائه راهبرد است.

وی سپس از ارائه بسته‌های راهبردی به کمیته‌های  تخصصی مجلس و معاونت ریاست جمهوری و قوای سه گانه و  روش مطالبه گری  سخن گفت و همچنین در موضوع برگزاری استارت‌آپ‌ها، کرسی‌های مناظره، نقد و نظریه پردازی  و همایش‌های بین‌المللی مطالبی را عنوان کرد.

گفتنی است در این گردهمایی کمیته‌های تخصصی کارگروه‌های شورای راهبردی معاونت امور زنان بسیج اساتید تهران بزرگ  و اعضای آن معرفی شدند.

کمیته جهاد تبیین با مدیریت نیره قوی و کارگروه‌های  جهاد تبیین و سبک زندگی ، جهاد تبیین و گفتمان دینی  (در حوزه زنان و خانواده)، جهاد تبیین و گفتمان انقلاب اسلامی (در حوزه زنان و خانواده) ؛ کمیته سلامت و جمعیت با مدیریت باروتی و کارگروه‌های  سلامت زنان و خانواده،  جمعیت و فرزندآوری،  فرزند پروری و تربیت؛ کمیته اقتصاد زنان و خانواده با مدیریت میرخانی و کارگروه‌های نظام مالی خانواده اشتغال زنان و کار آفرینی زنان؛ کمیته خانواده و چالش‌های اجتماعی با مدیریت هاشمی و با کارگروه‌های " تشکیل و تحکیم بنیان خانواده" ،  "تعالی خانواده" ،" آسیب‌های اجتماعی خانواده "؛ کمیته امور حقوقی و خانواده با مدیریت شبابی و کارگروه ‌های "حقوق زن و چالش‌های حقوقی زنان"، "حقوق کودک" و "حقوق مسئولیت های مقابل زوجین" ؛ کمیته حجاب و عفاف با مدیریت اختری و کارگروه‌های " طراحی لباس و پوشاک"، "فرهنگ  سازی آموزشی حجاب  و پوشش" و "مطالبه‌گری ملی  و بین‌المللی حجاب و عفاف" ؛ کمیته رسانه ، زن  و خانواده با مدیریت عاصمه قاسمی با کارگروه "خانواده ایرانی  - اسلامی و رسانه" ،  "خانواده  و رسانه تراز انقلاب اسلامی" ، " زن انقلاب اسلامی و فضای مجازی" از جمله کمیته‌های معرفی شده در این گردهمایی یک روزه بود.

انتهای پیام/

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.