فضای دانشگاه باید فضای جهاد تبیین باشد

asatid
سردار یدالله جوانی:

فضای دانشگاه باید فضای جهاد تبیین باشد

سردار یدالله جوانی در دومین روز برگزاری دوره دانش افزایی و توانمندسازی اساتید بسیجی در مشهد با موضوع؛ چیستی، چرایی و چگونگی جهاد تبیین سخن گفت.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، سردار جوانی که در دومین روز برگزاری دوره دانش افزایی و توانمندسازی اساتید بسیجی در مشهد با موضوع؛ چیستی، چرایی و چگونگی جهاد تبیین سخن می‌گفت، ضمن تاکید بر جنگ شناختی دشمن، افزود: تاریخ اسلام نشان می‌دهد معمولا مسلمانان به هنگام حیله و نیرنگ‌ها زمانی که قدرت تشخیص برلیشان فراهم نبوده  دچار مشکل می‌شدند. حادثه عاشورا محصول جنگ شناختی است. حضرت آقا می‌فرمایند مسلمانان در جاهایی دچار مشکل شدند، جایی بوده که دچار مشکلات شناختی شدند و در تحلیل اشتباه کردند.

وی جهاد تبیین را مبارزه با ترفندها، حیله‌ها و خدعه‌ها و دروغ و تحلیل‌های نادرست  دانست که به اشکال مختلف در جامعه ایجاد می‌شود  تا با تصرف دل و ذهن‌ مردم میان آنان و نظام و رهبری  فاصله بیندازد و این نتیجه اش بی اعتمادی نسبت به نظام و رویکردهایش است.

سردار جوانی بیان کرد: ما وقتی بحث جهاد تبیین را مطرح می‌کنیم، به دنبال این هستیم که فهم دقیق در خصوص آن و چگونگی‌اش داشته باشم. هر کسی به اقتضای علاقه‌مندی‌اش باید در موضوع ورود کند. برای کار کردن به گونه ای که بتوان جهاد تبیین را مردم پایه کنیم. در جنگ تحمیلی دشمن شکست خورد زیرا که امام جنگ را مردم پایه کردند.

وی افزود: امروز در مقابل هجمه و هجوم دشمن مقام معظم رهبری جهاد تبیین را مطرح کردند، باید بررسی کرد چگونه می‌توان دانشگاه را به فضای جهاد تبیین تبدیل کرد. جهاد تبیین می‌خواهد با تحریف دشمن مقابله کند، تحریفی که حقیقت را به غلط بیان می‌کند.

سردار جوانی با بیان آنکه، مقام معظم رهبری جهاد تبیبن را امری قطعی و واجب  و فوری معرفی کرده‌اند، گفت: هنگام  جنگ اگر دشمن بخشی از خاک را بگیرد سریع باید اقدامی کرد، امروز دشمن ذهن‌ها و دل‌ها را تصرف می‌کند بنابراین باید فوری بحث احیا مطرح شود.رهبری می‌فرمایند حرکت دشمن را باید با حرکت تبیینی خنثی کرد.

وی ضمن تاکید بر نقش سپاه  و بسیج به عنوان نهاد انقلابی جهادگر افزود: جهاد جوهره اصلی‌اش مبارزه است. باید با دشمن در حوزه‌های مختلف علمی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی مبارزه کرد.  سپاه و بسیج در هر میدانی که دشمن ضربه بخواهد بزند ورود می‌کنند.  ۶۰۰ آیه به جهاد و مبارزه و مقابله می‌پردازد. وظیفه مومنین در مقابل دشمنان، جهاد است. جهاد تبیین جهاد روشنگری است.

جوانی در ادامه آثار جهاد را بر شمرده و از وعده الهی به جهادگران سخن گفت.

وی همچنین پیامدهای ترک  جهاد را پذیرش  ذلت و خواری دانسته و رسالت پیامبران را تبیین عنوان کرد و گفت: در قرآن قریب به ۲۰۰ آیه برگرفته از (بینه) است که اهمیت این موضوع را نشان می‌دهد. روایت هایی داریم که مخاطبش ما و شماییم و افرادی که علم و دانشی دارند. پیامبر می‌فرمایند خدا به هیچ عالمی دانشی نداد مگر آنکه از او پیمان گرفت که دانش را بیان کرده و مانع گمراهی شوند.

سردار جوانی همچنین جهاد تبیین را مبارزه فکری با دشمن، و بیان معارف و حقایق و تشخیص ابهام افکنی‌ها معرفی کرد و از تلاش دشمن برای ایجاد تردید و به اشتباه انداختن فکرها سخن گفت.

وی بر لزوم  افشاگری و روشنگری  و روایت درست حقایق  انقلاب و واقعیت‌ها تاکید کرد و تلاش برای افشای توطئه‌ها و سیاه نمایی‌ها و تحریفات و وارونه نمایی‌ها را ضروری دانست چرا که دشمن  حقیقت را وارونه می‌کند. 

سردار جوانی خاطرنشان کرد: جهاد تبیین برای شکستن حصار تبلیغاتی است که دشمن ایجاد کرده است. دشمن ایجاد بدبینی می‌کند و در مقابل آن باید امیدآفرینی کرد. دشمن سیاست آندلسی کردن ایران را در پیش گرفته است و تلاش دارد باورها و ارزش‌ها را تخریب کند . اینجا جهادگر تبیین کارش دشوار است. شما در جبهه نظامی از بدن‌ها و خاک و آب دفاع می‌کنید ولیکن اینجا دشمن فکر و باورها را هدف گرفته است. جهاد تبیین راهبرد اصلی مقابله با جنگ شناختی است. دشمن امروز به دنبال مدیریت ذهن هاست. اندیشه سازی می کند تا بتواند نگاه را تغییر دهد و بدبینی نسبت به انقلاب و نظام ایجاد کند.

وی افزود: امروز دشمن تنها به دنبال جابه جایی جلاد و شهید نیست بلکه در جنگ شناختی همانگونه که رهبری در اسفندماه 1400 فرمودند امروز انبوهی از رسانه‌ها با هزاران متخصص هنر و رسانه و علوم ارتباطات با پشتیبانی مالی و امنیتی، در حال کار کارشناسی هستند تا  افکار را برگردانند  و نظام و باورها را تضعیف کنند. دشمن امروز به دنبال تصرف فکرهاست.

امروز تهدیدها و فشار اقتصادی اعتبارش را از دست داده است. دشمن امروز نگران پشتیبانی مردم از انقلاب است و آن را عامل اصلی شکست خود می‌داند. دشمن فهمیده است، تا زمانی که مردم پشتیبان انقلاب باشند و انقلاب این سرمایه اجتماعی خود را داشته باشد، شکست خواهد خورد. بنابراین با جنگ شناختی به دنبال از بین بردن  سرمایه اجتماعی مردم است. جبهه رسانه‌ای دشمن با مجموعه ای از شبکه های اجتماعی امروز در پی ایجاد شبهه است تا سرمایه اجتماعی نظام را از بین ببرد، 160 کانال فارسی زبان امروز  پخش برنامه دارند. امروز ناوهای هواپیمابر برما کارساز نیست، بنابراین حجم سرمایه گزاری روی رسانه‌هاست.

سردار جوانی گفت: امروز دنیا متحیر است چگونه ملت ایران 43 سال است مقاومت کرده و پیش رفته است. آنها علت اصلی را ولایت فقیه می دانند، بنابراین در این مسیر شبهه افکنی می کنند و از هجمه رسانه برای رسیدن به اهدافشان استفاده می‌کنند. امروز همچنین ما شاهدیم که در جنگ شناختی تنها با آمریکا و اسرائیل مواجه نیستیم در داخل هم کسانی هستند که فتنه انگیزی و شبهه افکنی می‌کنند نمونه آن سخنان اخیر میرحسین موسوی در خصوص سردار همدانی است. اگر می خواهید سرباز جهاد تبیین باشید باید از تحریف جلوگیری کنید. جهاد تبیین مانند جنگ نظامی است ومانند جنگ توپ و ترکش دارد وقتی به دشمن ضربه میزنیم باید انتظار واکنش را داشته باشیم و آمادگی برای دفاع از حمله.

انتهای پیام/

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.