بسیج اساتید امین انقلاب و نظام است

asatid
علی خطیبی:

بسیج اساتید امین انقلاب و نظام است

معاون مالی و اداری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جمع اساتید بسیجی شرکت کننده در دومین دوره دانش افزایی و توانمندسازی بسیج اساتید در مشهد از حمایت کامل از نهضت استادی بسیج خبر داد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، علی خطیبی معاون مالی و اداری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری كه در جمع اساتید بسیجی شرکت کننده در دومین دوره دانش افزایی و توانمندسازی بسیج اساتید در مشهد سخن می‌گفت با ذکر این موضوع که خود یک استاد بسیجی است، از حمایت کامل معاونت اداری و مالی این وزارتخانه از نهضت استادی بسیج خبر داده و افزود: در عالی‌ترین سطوح این وزارتخانه از نظرات اساتید بسیجی استفاده می‌شود.

وی ضمن تاکید بر تغییر گفتمان در دولت جدید برخی از اقدامات این وزارتخانه را تشریح کرد و افزود: به دلیل اعتماد مردم اتفاقات مهمی افتاد. منش دولت سیزدهم تغییر گفتمان و عملکرد است و این تنها یک شعار نیست.

خطیبی با ذکر  این موضوع که رهبری در دیدار با اعضای هیات دولت در اولین سال عملکرد آن‌ها به برخی توفیقات دولت سیزدهم اشاره‌ کرده‌اند، افزود: به پشتوانه اعتمادی که مردم به این دولت کردند تصمیمات و برنامه‌های مهمی اتخاذ شد و جراحی‌های اقتصادی بزرگی صورت گرفت. ما در شرایطی دولت را تحویل گرفتیم که هم خزانه خالی بود و هم باید به برخی تعهدات دولت عمل می‌شد، شرایط همچنین بسیار سخت بود و کشور تحت فشار بین‌المللی قرار داشت. در شرایط تورم داخلی، مسئله عرض ۴۲۰۰ تومانی و از این دست مشکلات، دولت سیزدهم بدون حتی ریالی قرض از بانک مرکزی، سال ۱۴۰۰  را سپری کرد و همه حقوق‌ها نیز پرداخت شد.

وی افزود:  تغییر تنها در  گفتمان نبود بلکه تغییر در عملکرد روی داد.  کنترل بازار، ارتباط با مردم و حضور در کنار مردم، احیای روحیه‌ای بود که سالیان سال فراموش شده بود. الحمدلله  اکنون این روحیه خدمت مجدد بازگشته است.

معاون اداری و مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: علاوه بر حمایت از بسیج اساتید که آن را وظیفه خود می‌دانیم، مطالبات آنان را پیگیری می‌کنیم. بسیج اساتید مجموعه‌ای برآمده از بطن انقلاب است. اساتید بسیجی در بیان نقاط قوت و مزیت‌های  خود  باید فعال بوده و  نباید دچار قصور شوند. 

وی از استادان بسیجی خواست به بدنه اجرایی دولت در آموزش عالی در راستای ایجاد دانشگاه تراز انقلاب اسلامی که از منویات مقام معظم رهبری است و شاخصه‌هایش احصا شده است، کمک کنند.

خطیبی سه مولفه دانشگاه تراز انقلاب اسلامی را نشاط علمی، نشاط معنوی و نشاط سیاسی معرفی کرد و افزود: دانشگاهی که رکود علمی دارد در تراز انقلاب اسلامی نیست.

معاون اداری و مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد:  متاسفانه گاه در بیان موفقیت‌های نظام و دستاوردهای آن کوتاهی می‌کنیم در حالی که در بسیاری از عرصه‌ها گفتمان انقلاب اسلامی دست برنده را دارد. امروز کشور برخلاف قبل از انقلاب اسلامی که استقلال سیاسی نداشت و در عرصه سیاسی دچار خفت و سرشکستگی بود، دست برنده را دارد. امروز  در مذاکرات هسته‌ای  شاهدیم که ۵ قدرت بزرگ به جای اتخاذ تصمیم، با ما مذاکره می‌کنند.

وی ضمن بیان انتظار و خواسته خود را از بسیج اساتید به عنوان مجموعه‌‌ای امین برای انقلاب اسلامی، عنوان کرد:  بسیج اساتید به عنوان امین انقلاب و نظام در بررسی روندی که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارد نقش نظارت‌گری ایفا نموده و رصد کند که آیا ما در مسیر حرکت می‌کنیم یا خیر و بعد در این راستا مطالبه‌گری نماید. رصد کنید و به ما تذکر دهید. در آموزش عالی امین‌تر از بسیج اساتید نداریم.

 خطیبی یادآور شد : بسیج اساتید مجموعه‌ای از اساتید مختلف با سلایق متفاوت است که همگی دوستدار نظام هستند. درخواست ما از بسیج اساتید آنست که رصد و نظارت را به عنوا یکی از سرفصل‌های خود قرار داده و هر استاد بسیجی نسبت به دانشگاه خود و روسای آن و نسبت به کلان وزارت علوم  رصدگری نماید و اگر از مسیر اصلی منحرف شدیم تذکر بدهد.

وی همچنین از حمایت مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برنامه‌های نهضت استادی بسیج در مسیر تبیین گفتمان انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: دشمنان ده‌ها برابر برای جلوگیری از بیان حقایق، هزینه می‌کنند نباید فعالیت‌های تبیینی در مسیر گفتمان انقلاب اسلامی به دلیل فقدان هزینه، تعطیل شود.

انتهای پیام‌/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.