جهاد تبیین و امید در دستور کار استاد بسیجی/ حضور ۱۱۰۰ جهادگر تبیین در دانشگاه‌های کشور

asatid
رئیس سازمان بسیج اساتید خبر داد:

جهاد تبیین و امید در دستور کار استاد بسیجی/ حضور ۱۱۰۰ جهادگر تبیین در دانشگاه‌های کشور

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: امروز بیش از ۱۱۰۰ جهادگر تبیین در دانشگاه‌های کشور در صحنه هستند و در محافل و مجالس و برنامه‌های علمی ایفای نقش می کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، محمدرضا مردانی در مراسم روز ملی بسیج اساتید مصادف با سالروز شهادت دکتر چمران افزود: استاد بسیجی رسالت و حضور خود را در جهاد اصغر تعریف کرده است؛ چنانچه دانشمند شهید چمران دانشگاه را رها کرد، در جبهه حاضر شد، شربت شهادت نوشید و برای همیشه تاریخ الگوی اساتید شد.

وی گفت: ۴۲ سال از آن روز می گذرد شرایط درون و پیرامون کشور تغییرات بسیاری داشته است، جنگ سخت به برکت خون شهیدان به پیروزی رزمندگان اسلام منتهی شد و دشمن ناکام ماند. ناتو فرهنگی، تحریم های طالمانه، فشارهای سیاسی و بین المللی و جنگ اقتصادی در دستور کار دشمنان قرار گرفت، ولی کارگر نیفتاد و انقلاب اسلامی ۴۰ ساله شد و در گام دوم انقلاب همچنان با موفقیت به پیش می تازد.

مردانی افزود: ناکامی توام با عصبانیت دشمن سبب تحول ریشه ای در روند تهدیدات شد، تهدیدات سخت و نیمه سخت و نرم، فشار اقتصاد، ترور، تخریب، کشته سازی جنگ سیاسی، جنگ حقوقی، سایبری، اطلاعاتی، عملیات روانی، جنگ رسانه‌ای با جنگ های شناختی متبادر کردند که در این میان دانشگاه در نوک پیکان دشمن قرار گرفت. این در حالی بود که به‌رغم به زحمت افتادن مردم خللی در روند پیشرفت علمی کشور به وجود نیامد و به دقت موشک های ما و به درصد و میزان غنی سازی ما افزوده شد.

مردانی خاطرنشان کرد: پایداری و مقاومت مردم زمینه خروج آمریکا از منطقه و تقویت جبهه مقاومت و تصمیم مخالفان منطقه ای را فراهم کرد و در نهایت دیپلماسی فعال در سایه میدانی شکل و موفقیت‌های جمهوری اسلامی یکی پس از دیگری دشمنان انقلاب را به زانو درآورد.

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی که جنگ دشمن در قالب جنگ ترکیبی و شناختی و رسانه ای علیه دانشگاه و دانشگاهیان و جوانان، می طلبد که استاد بسیجی جهاد تبیین و امید را در دستور کار خود قرار دهد، تبیین حقایق و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان، روشنگری در ابعاد مختلف، پاسخگویی به شبهات، تبیین پیشرفت های کشور و آشکارسازی فریب و دروغ رسانه ای دشمن به عنوان اولویت در این دوره و ماه‌های گذشته در دستو کار اساتید بسیجی بوده است.

رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: کمک به اعتلای حکمرانی دیگر اولویتی است که بسیج اساتید در این رابطه دنبال می‌کند. تشکیل قرارگاه کمک به ارتقای نظام حکمرانی کشور ظرفیتی را برای نظام حکمرانی کشور ایجاد کرده است. اگر این ظرفیت از سوی دولتمردان و قوای سه‌گانه به کار گرفته شود، مردم سازی مدنظر مقام معظم رهبری اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: کمک به اعتلای آموزش عالی کشور برای تمدن سازی در سایه دانشگاه اسلامی و پیشرفت های علمی از اولویت‌های دیگر است که در راس رسالت ها و اهداف بسیج اساتید است.

این مقام مسئول تصریح کرد: هدف دشمن از درگیر کردن دانشگاه‌ها جلوگیری از پیشرفت های علمی کشور است. استاد بسیجی خود را متعلق به دانشگاه می داند و جهت پیشرفت های علمی کشور و بهبود عملکرد آموزش عالی خود را مسئول می داند و در این رابطه با تشکیل اندیشکده حکمرانی آموزش عالی و تشکیل کارگروه‌های مختلف به دنبال تحقق منویات مقام معظم رهبری و کمک به آموزش عالی کشور است.

مردانی یادآور شد: تحقق شعار سال و عبور از مشکلات، تشکیل گروه‌های حل المسائل در قالب قرارگاه حکمرانی و اندیشکده های تخصصی به سهم خود در خدمت نظام حکمرانی کشور گام دیگری است که بسیج اساتید دنبال می‌کند. تشکیل جبهه علمی فرهنگی در زیست بوم استان های کشور و عقد تفاهم‌نامه‌های همکاری با مراکز تحقیقاتی گام دیگری است که در رابطه با تحقق نقش آفرینی تخصصی اعضای بسیج دنبال می شود.

گفتنی است؛ مراسم روز ملی بسیج اساتید مصادف با سالروز شهادت دکتر چمران در جایگاه برگزاری نمازجمعه در دانشگاه تهران برگزار شد.

سی و یکم خرداد مصادف با سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران، مراسم ملی روز بسیج اساتید به صورت سراسری با حضور حماسی ۳۰ هزار استاد بسیجی در سراسر کشور برگزار شد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.