حاجی صادقی: استکبار وجود نظام ولایی را نفی خود می‌داند / نظام ولایی دارد الگو می‌شود

asatid
همایش اساتید بسیجی دانشگاه‌های تهران بزرگ

حاجی صادقی: استکبار وجود نظام ولایی را نفی خود می‌داند / نظام ولایی دارد الگو می‌شود

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسدارن : نظام ولایی به خودش اکتفا نکرده و دارد الگو می شود این استکباررا عصبانی می کند. اگر انقلاب دنبال پیش برندگی نبود این همه دشمن نداشت.


به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید، همایش اساتید بسیجی دانشگاه‌های تهران بزرگ با حضور حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی، دکتر محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، دکتر سید محمود رضا آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی، دکتر رسول جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف، دکتر علیرضا رهایی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دکتر زهرا ناظم بکائی رئیس دانشگاه الزهرا(س) در دانشگاه جامعه انقلاب اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این همایش  ضمن ارائه بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر ایشان در مردادماه در خصوص سپاه و راجع به انقلاب اسلامی  از دلایل دشمنی ‌ها با انقلاب اسلامی سخن گفته و حاکمیت سیاسی اسلام و نگاه ولایی را از جمله دلایل این دشمنی‌ها عنوان کرد و با تاکید بر بحث مقام معظم رهبری در این دیدار به چند سرفصل کلی اشاره کرد.

مردانی

حاجی صادقی گفت: تقابل جبهه کفر و باطل و به قول قرآن کریم شیاطین با جبهه انبیا تقابلی همیشگی و اساسا سنت خداست که عنوان شده هیچ پیغمبر و منادی حقی را بدون دشمن و شیاطین نگذاشته‌ایم و  برای هر پیغمبری شیاطینی از انس و جن قرار داده شده است. همچنین بیان شده که ممکن نیست هیچ پیامبری دشمن نداشته باشد.

وی از جمله دلایل این سنت الهی را  ظهور جوهره افراد عنوان کرده و افزود: اگر جنگ حق و باطل نباشد طرفداران حقیقی حق شناسایی نمی‌شوند. کسی ویزای بهشت را بدون جنگ و جهاد دریاف نکرده است. بنابراین خداوند فرموده که باید امتحان شوید. در بحث قیام امام حسین علیه‌السلام دیدیم خیلی‌ها با امام بیعت کردند ولی در نهایت عده قلیلی در عمل کنار ایشان ماندند.

نماینده ولی فقیه در سپاه آبدیده شدن جبهه مومنین و قوی شدن و آموزش دیده شدن را از دیگر عوامل این سنت بیان کرده و افزود: در برابر دشمن بزرگ است که خود را بزرگ می‌کنید.

حاجی صادقی

حاجی صادقی  با اشاره به دفاع مقدس و برکات آن برای انقلاب اسلامی گفت:  چه خطرها را دفاع مقدس از سر انقلاب دفع کرد. دشمنان نظام و انقلاب اسلامی جنگ را تحمیل کردند تا انقلاب را در نطفه خفه کنند، برعکس جنگ عامل بقای انقلاب اسلامی شد. خواستند مانع نشر انقلاب شوند، دفاع مقدس انقلاب را نشر داد.همیشه این جنگ‌ها بوده است و همیشه دو طرف داشته حق و باطل، امروزمقابل انقلاب اسلامی جبهه استکبار قرار گرفته است.

وی افزود: استکبار در این 45 سال اگر کاری نکرده‌اند در حقیقت  نتوانسته‌اند. خود غربی‌ها می گویند یک جنگ ترکیبی همه جانبه و در همه عرصه‌ها را ایجاد کرده‌اند. الحمدلله انقلاب اسلامی در این سال‌ها فراز و نشیب داشته ولی توقف نداشته است. خیلی جاها ما را دچار مشکلات سختی کرده‌اند به تعبیر آنها تا لبه پرتگاه رفته‌ایم ولیکن در پرتگاه نیفتاده‌ایم.

حاجی صادقی گفت:  اساس و محور اصلی  مشکل دشمن با انقلاب اسلامی با موتور حرکت انقلاب هست. هویت و ماهیت دینی و اسلامی است. آنها با روحانیت و حتی انرژی هسته ای و .... مشکلی ندارند . جورج بوش گفت ایران سکولار سلاح هسته ای اش هم خطری ندارد. اما ایران اسلامی دانش پزشکی‌اش هم خطر ساز است.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های نظام ولایی بیان کرد: نظام ولایی حاکمیت را منحصر  به خدا می داند. در نظام سیاسی اسلام اراده هیچ انسان حتی امام معصوم و و ائمه برتر از اراده دیگران نیست . اصلا توحید ربوبی هزاران آیه دارد چرا که توحید ربوبی کاربردی است یعنی انحصار فرماندهی و حاکمیت به خدا. امام خمینی در سال  58 کفتند پیغمبر خدا و  امام مصوم قائم مقام خداست که اراده خدا را محقق کند. در اسلام فقط قانون خدا حکم ‌می‌کند نه دل پیغمبر چنانچه خداوند به پیغمبر در خصوص آنکه اگر حرفی از خود بزند رگ حیاتش را قطع می‌کند هشدار می‌دهد. در اسلام اصل حرف این است اگر همین را بیان کنیم شبهه‌ها رفع می شود. در اسلام اراده هیچ کس برتر از اراده خدا نیست همه مبین و مجری حکم الله  هستند. استکبار مشکلش با این  اصل است. دعوای آنان بر سر ریاست است. استکبار وجود نظام ولایی را نفی خود می داند وگرنه با نماز و روزه اسلام مشکلی ندارد.

حاجی صادقی گفت: اشراف به پیامبر گفتند نظام طبقاتی اجتماعی را به هم نزند. در حالی که حاکمیتی جز نظام ولایی شرک است . در اسلام هم تولی و هم تبری هست.  هم پذیرش ولایت خداست هم  نفی شرک مطرح است.  نظام شرک ورود به ایمان را کفر به طاغوت می داند. سیاست بنی امیه این بود بگذارند مردم آزاد باشمند دین شناسی یاد بگیرند اما شرک را یاد نگیرند تا وقتی کاروان اسلام را به سمت شرک می‌برند مردم متوجه نشوند. مشکل اینست که نظام ولایی درش نفی شرک است.

وی در ادامه از حفظ کرامت انسان و استقلال و آزادی گفت و سپس به موضوع  مردم‌ سالاری در قرآن  اشاره کرده و از مشارکت مردم گفت و افزود: نظام سیاسی بنیانگذار یک فرهنگ است و گفتمانی به نام مقاومت دارد. نظام ولایی به خودش
اکتفا نکرده و دارد الگو می شود این استکبار را عصبانی می کند. اگر انقلاب دنبال پیش برندگی نبود این همه دشمن نداشت.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی همچنین بر وظیفه استادان بسیجی تاکید کرده و گفت :بسیج خط مقدم انقلاب است، اولین و اصلی ترین و مبنایی ترین وظیفه شناخت و شناساندن نظام ولایی است. باید نظام ولایی درست تصور و تبیین شود تا به گفته امام خمینی (ره) بی درنگ پیروی شود. 

وی در خاتمه ضمن بیان اینکه انقلاب اسلامی تبلور اسلام است، پیشنهاد داد در نشستی با  اساتید دانشگاه با عنوان مهندسی حکومت دینی، حکمرانی اسلامی بدون پیش داوری به بحث گذاشته شود و با حکومت‌های دیگر و مدل‌های دیگر مقایسه گردد.

در ادامه این نشست اساتید بسیجی و روسای دانشگاه‌ها راهبردهای اجرایی برای مقابله با انحراف در دانشگاه و هجمه دشمن را بیان کردند.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.