"انقلاب اسلامی؛ وقوع، پیامدها و راهکارهایی برای آینده"

asatid
معرفی کتاب؛

"انقلاب اسلامی؛ وقوع، پیامدها و راهکارهایی برای آینده"

کتاب "انقلاب اسلامی؛ وقوع، پیامدها و راهکارهایی برای آینده" به همت دفتر نشر معارف در زمستان سال ۱۳۹۷ منتشر شد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)،  کتاب "انقلاب اسلامی؛ وقوع، پیامدها و راهکارهایی برای آینده" تألیف «مصطفی ملکوتیان» و «کیامرث جهانگیر» به همت دفتر نشر معارف در زمستان سال ۱۳۹۷ منتشر شد.
انقلاب اسلامی؛ وقوع، پیامده و راهکارهایی برای آینده به همت معاونت پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی در پنج بخش که هر بخشی چند فصل دارد، در ۲۴۶ صفحه به مباحثی مهم و پاسخ به چهار پرسش پیرامون انقلاب اسلامی پرداخته است.
مباحث این کتاب بر چند محور متمرکز شده که عبارت است از: ۱. رویکرد مبتنی بر نقش عوامل فرهنگی (چراغ وقوع)، ۲. بیان و توضیح نقش دو عامل مهم آرمان و رهبری (چیستی انقلاب اسلامی). ۳. توجه به نتایج و پیامدهای داخلی؛ منطقه‌ای و بین‌المللی، وقوع انقلاب اسلامی (سوال چهارم).
 
دو فصل پایانی این کتاب به راهکارهایی برای دستیابی به آینده مطلوب انقلاب اسلامی (تمدن نوین اسلامی) اختصاص یافته که سرفصل‌های آن عبارت است از: « وقوع انقلاب اسلامی اعم از شکل‌گیری و پیروزی و ماهیت انقلاب اسلامی و راه‌های شناخت آن»، « پیامدهای و دستاوردهای انقلاب اسلامی در داخل، با توجه بر دستاوردهای انقلاب اسلامی پس از پیروزی تاکنون؛ ثبات سیاسی و اشغال لانه جاسوسی»،  « پیامدها و بازتاب‌های انقلاب اسلامی در جهان»، «چند مقوله برای دستیابی به آینده مطلوب» و« به سوی تمدن نوین اسلامی».

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.