حضور حداکثری و انتخاب اصلح لازمه ایران قوی با دولتی کارآمد در گام دوم انقلاب است

asatid
معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور:

حضور حداکثری و انتخاب اصلح لازمه ایران قوی با دولتی کارآمد در گام دوم انقلاب است

استان اردبیل به‌عنوان دروازه قفقاز در بخش تجارت و بازرگانی موقعیت ممتازی دارد. مضافاً اینکه منطقه ویژه اقتصادی نمین به‌عنوان درگاه تجارت استان با بازارهای جهانی، منطقه آزاد ارس و نیز پهنه­‌های معدنی گسترده از  جمله مزیت­‌های مهم این استان برای افزایش سهم درآمد ناخالص ملی و اشتغال مولد و پایدار است.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)، وبینار «مسأله­‌شناسی تحلیلی و سیاست‌­پژوهی انتخابات ریاست­‌جمهوری 1400؛ با تأکید بر ظرفیت‌­ها و مزیت‌­های راهبردی استان اردبیل» به همت اندیشگاه سیاست‌­پژوهی و راهبردنگاری سازمان بسیج اساتید استان و با حضور استادان و نخبگان دانشگاهی آن استان برگزار شد.

در این نشست، وحید آرایی معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به‌عنوان نقشه راه کشور اشاره کرد و گفت: همه دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون جهت­‌گیری‌­های انقلابی و جهادی است و 28 خرداد اولین آزمون سیاسی برای انتخابات ریاست­‌جمهوری در گام دوم انقلاب است لذا مشارکت پرشور و گزینش اصلح و آگاهانه برای شکل­‌گیری دولت انقلابی و کارآمد در جهت تحقق این بیانیه اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه انتخابات مظهر اقتدار ملی و فراملی است و عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران را تحکیم می‌­بخشد، گفت: ساخت ایران قوی نیازمند دولتی کارآمد است که انقلابی فکر کند، تصمیم بگیرد و اقدام کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی به اهمیت نظام مسایل در سیاست‌گذاری بخش دولتی اشاره و تأکید کرد: شناخت مسایل عمومی و با اولویت در سطوح مختلف بین‌­المللی، ملی، استانی و محلی و سازوکار قرار گرفتن آن در دستورکار دولت حیاتی است که این امر با الگوی ابداع بیرونی مبتنی بر نیازهای عمومی فراگیر از طریق سیاست‌­پژوهی استادان و نخبگان علمی محقق می­‌شود لیکن قوه مجریه فعلی توجه چندانی به راه­‌حل‌­های سیاستی ارائه شده از سوی دانشگاهیان و کارشناسان در عرصه‌­های مختلف ندارد و بر الگوی ابداع درونی و طرح­‌های سیاستی درون قوه­‌ای متمرکز است. 

آرایی یکی از مشکلات کلان در نظام برنامه‌­ریزی دولت را ناکارآمدی در اولویت­‌بندی و توازن توسعه منطقه­‌ای دانست و گفت: در استان­‌های کمتر توسعه یافته نیازمند به اعمال حکمرانی اجرایی مطلوب مبتنی بر سیاست‌­های کلان و اسناد بالادستی کشور و تغییر نگرش در جهت مسأله‌­شناسی راهبردی با توازن منطقه‌­ای هستیم.  

این استاد دانشگاه به ظرفیت­‌ها و مزیت­‌های راهبردی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: این استان قابلیت‌­های توسعه‌­ای کم نظیری در بخش­‌های مختلف از جمله؛ محصولات کشاورزی به‌ویژه کشت سیب زمینی و محصولات کشت و صنعت مغان و صنعتی (به ویژه محصولات پلاستیکی) دارد.

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور در پایان تأکید کرد: استان اردبیل به‌عنوان دروازه قفقاز در بخش تجارت و بازرگانی موقعیت ممتازی دارد. مضافاً اینکه منطقه ویژه اقتصادی نمین به‌عنوان درگاه تجارت استان با بازارهای جهانی، منطقه آزاد ارس و نیز پهنه­‌های معدنی گسترده از  جمله مزیت­‌های مهم این استان برای افزایش سهم درآمد ناخالص ملی و اشتغال مولد و پایدار است.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.