الگو و مدل حکمرانی اسلامی، نظام ولایی است/ نخبگان جامعه باید مدل حکمرانی دینی را ارائه نمایند

asatid

الگو و مدل حکمرانی اسلامی، نظام ولایی است/ نخبگان جامعه باید مدل حکمرانی دینی را ارائه نمایند

حجت الاسلام حاجی صادقی: استاد باید به لحاظ توانمندی علمی و بصیرتی قوی باشد. الگوی حکمرانی دینی را باید بسیجی‌ها پیاده کنند، نخبگان جامعه باید مدل حکمرانی دینی را ارائه نمایند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم ضمن اشاره به برخی حوادث اخیر و فتنه برانگیزی‌های دشمنان عنوان کرد: باید از فتنه‌ها و حوادث مختلف درس گرفت. خداوند در مورد فتنه‌ها به ۴ اثر تاکید کرده‌اند ، اول آنکه افراد امتحان شوند، غربال شوند و معلوم شود چه کسانی تنها اهل شعارنویسی و اهل عمل چه کسانی هستند. دوم برای ایجاد استقامت علمی و فکری و عملی .

وی افزود: همچنین در این فتنه‌های اخیر دشمن شاهد بودیم که عده‌ خاصی را خدا به عنوان شهید انتخاب کرد و مشخصا افراد ممتازی بودند. بنابراین گاهی فتنه‌ها صحنه‌ای برای انتخاب و چیدمان افراد برجسته از سوی خداوند است، چنانچه بنده در منزل شهدای مدافع امنیت این اواخر مشاهده کردم که افراد برجسته‌ای به مقام شهادت نائل شدند

حجت الاسلام حاجی صادقی با اشاره به سوره آل عمران گفت: خداوند می‌خواهد مومنان را آبدیده کند . فعال کند و از گاهی از غفلت خارج نماید.

وی افزود: امروز و در آستانه میلاد امام زمان عج ، میبینیم همگان از علائم ظهور می‌گویند ، اساتید در این برهه از زمان باید از شرایط ظهور سخن بگویند .

وی افزود: نهضت ظهور واقع نمی‌شود مگر آنکه مؤمنین از مدعیان ایمان تمیز داده شوند. مؤمنان در کوران حوادث محکم و آبدیده می‌شوند. در سختی‌ها انسان قوی می‌شود. در دوران دفاع مقدس هم سختی‌های زیادی بر ما گذشت اما قوی تر و آبدیده شدیم . گاهی با استد راج باید مرگ تدریجی دشمن را رقم زد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در ادامه بر ضرورت حضور در صحنه استادان دانشگاه و استادان حوزه به عنوان امام اقشار تاکید کرد و گفت: استاد باید به لحاظ توانمندی علمی و بصیرتی  قوی باشد و در بعد معنوی مانند یک نور افکن در رفتار و عملکرد حضورش در دانشگاه نورافشانی کند. در این میان باید به مباحث مبنایی توجه کرد. الگوی حکمرانی دینی را باید بسیجی‌ها پیاده کنند، نخبگان  جامعه باید مدل حکمرانی دینی را ارائه نمایند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه ضمن  اشاره به آنکه اسلام برای همه ابعاد وجودی انسان‌ها برنامه ریزی دارد بیان کرد:اسلام برای همه عرصه های زندگی انسان سبکی دارد که مجموعه‌اش سبک زندگی اسلامی را می‌سازد . قرآن سبک زندگی است.  در این ميان همواره اسلام به سبک حکمرانی و بعد سیاسی اهتمام بیشتری داشته است. سبک زندگی بر مدیریت جامعه و رهبری و حکمرانی در هدایت انسانها و جهت‌گیری در جامعه نقش بیشتری دارد. در این سبک زندگی سیاسی اسلام الگویی به نام نظام اداری دارد. الگو و مدل حکمرانی اسلامی، نظام ولایی است. یعنی تجلی یافتن حاکمیت و ولایت خدا بوسیله ولی خدا. ولایت تجلی ولایت الله است بوسیله ولی خدا. تحقق توحید ربوبی است و این ریاست واحده خداوند بوسیله قائم مقام او ( پیامبر، امام معصوم و اولیای او) تضمین کننده سعادت دنیوی و اخروی است.

حاجی صادقی به نقش مهم مردم در حاکمیت اسلامی تاکید کرد و افزود: قرآن نظام ولایی را مطلوب می داند که مردم آن را بپذیرند و برایش هزینه بدهند. مبنای اساس تحقق نظام ولایی ، ولایت محوری است. آنچه در انقلاب اسلامی ممتاز بوده است، همین ولایت محوری است. بنابراین جهاد تبیین استادان دانشگاه باید تحکیم و تبیین ولایت محوری باشد.

وی در پایان موضوعاتی را برای تبیین ولایت محوری پیشنهاد کرد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.